Hamilton a Q2-ben egyik felvezető köre során lassított le látványosan, ez indukálta vizsgálatának bejelentését, ám a mögötte érkező két McLaren nem a feltartás miatt nem előzték meg a britet, hanem azért, mert a szélárnyék reményében ők is valaki más mögött szerettek volna maradni.
A sportfelügyelők ítéletről szóló dokumentumában a következő olvasható:
„A versenybírók Hamiltont és Lando Norrist is meghallgatták, emellett a videókat, a rádiókommunikációkat és a GPS-adatokat is megvizsgálták. A versenyző azt állította, hogy lelassított és félrehúzódott annak érdekében, hogy a 4-es autó megelőzze őt, és így szélárnyékot szerezhessen mögötte, ám a 4-es autónak ugyanez volt a szándéka, emiatt nem hajtotta végre az előzést. Bár a 44-es autó lassan haladt, a versenybírók megállapították, hogy a deltaidőt tiszteletben tartotta, a versenyző pedig félrehúzódott, és egy olyan egyenesben tette ezt, ahol a láthatóság nem okozott gondot és egyetlen versenyző sem volt veszélyben. A pálya azon szakaszán tartózkodó három autó egyaránt kivezető körön volt.”
Hamilton tehát megtarthatja 7. rajthelyét – két pozícióval csapattársa, George Russell mögött – az Azeri Nagydíj vasárnapi rajtjára.