A 2022-es szabályváltozások alaposan kifogtak az elmúlt években sikert sikerre halmozó Mercedesen, idei versenyautója ugyanis képtelen felvenni a versenyt a Ferrari és a Red Bull gépeivel. A csapatot jelentős mértékben hátráltatja az a pattogás, ami ellen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is fel kíván lépni hamarosan.
Lewis Hamilton a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzései után nyilatkozta azt, az autó egyre rosszabb, és reméli, 2023-ra egy versenyképesebb technikával tudnak majd előállni. Toto Wolff csapatfőnök viszont azt mondja, nincs értelme még átállni a jövő évi modell fejlesztésére.
„Azt gondolom, csak akkor kezdhetsz el gondolkodni a W14-ese, ha már megértetted, min kell változtatni a W13-ason” – magyarázta Wolff. „Az autó nincs a legjobb formában, hogy finoman fogalmazzak. És sajnos nincs elég napunk arra, hogy megoldjuk.”
„Hiányzik a tempó az autó pattogásától függetlenül. És legyünk reálisak, nem fogjuk nagy előnnyel megnyerni a bajnokságot. Szóval a harmadik hely megerősítése az, amit most meg kell tennünk, és meglátjuk, mit tanulunk.”
Wolff azt mondja, a jelenlegi helyzetben abszolút nyitott arra, hogy kockáztassanak bizonyos szituációkban – mint ahogy tette azt az időmérőn George Russell is, aki a még jócskán nedves pályán megpróbált a slick-gumikkal gyorskört futni.
„Nem harcolunk a bajnoki címért, és szerintem, ha jobb stratégiával álltunk volna elő Lewis számára egy hűtőkörrel, akkor előrébb végezhettünk volna” – fogalmazott. „Azt gondolom, George is hasonló helyen zárt volna.”„De ez most egy olyan pillanat, amikor kockáztathatsz, én pedig nyitott vagyok erre. Ő ezt tette, és hőssé válhatott volna. Nem így lett,