Parázs csatában aratott győzelmet Carlos Sainz ellen az F1-es címvédő Max Verstappen, akivel kapcsolatban a montreali verseny leintését követően derült ki, hogy meghibásodott a rádiója. A Red Bull pilótáját valamikor a futam utolsó harmadában érte utol a meghibásodás, aminek következtében képtelen volt kommunikálni a csapatával. Annyi szerencséje volt Verstappennek, hogy csak az egyik irányban szűnt meg a kommunikáció, így Gianpiero Lambiase fenn tudta vele tartani a kapcsolatot.
„Nem működött. Úgy döntött, hogy feladja. Fogalmam sincs, mikor romlott el, talán a levezető körön szólt GP [Verstappen versenymérnöke], hogy nem működik. Lehet, hogy már ezt megelőzően sem volt jó, amit valószínűleg nem is bántak! De addig nincs gond, amíg én hallom őket” – magyarázta a helyzetet Verstappen.
A Red Bull csapatfőnöke röviden kommentálta a történteket.
„Egyirányú volt a forgalom GP-től Max felé, a különbségekről tájékoztatta, de választ nem kapott. Kiderült, hogy elromlott a rádió, vagy legalábbis mi nem hallottuk őt” – fogalmazott el Christian Horner.
Verstappen elárulta, a biztonsági autós fázis előtt nem volt meggyőződve róla, hogy képes lesz utolérni az előtte nyolc másodperccel autózó, egykiállásos stratégián lévő Sainzt. A szituációt később felülírta Yuki Tsunoda balesete, amire Sainz kerékcserével reagált, így a holland mögé esett vissza. Ekkor következett kettejük közel fél órán át tartó párbaja, amely során Sainz szinte végig egy-két másodpercen belül autózott Verstappen szélárnyékában. A Ferrari egyenesbeli tempója azonban kevés volt a Red Bull ellen, így a hollandé lett az első helyért járó 25 pont.
„Nem voltam benne biztos, hogy a leintésig utolérem” – emlékezett vissza a Tsunoda balesete előtti helyzetre Verstappen. „Aztán kijött a biztonsági autó, de ennek sem örültem, mert tudtam, hogy friss gumikkal érkezik majd mögöttem. Kicsit jobb volt a tempója, így nehéz volt védekezni ellene. Az utolsó 15-16 kört padlógázon teljesítettük, a határon mentünk. Természetesen tudtam, hogy nem hibázhatok. Jó versenyzés volt. Mindig élvezetesebb, amikor gumispórolás helyett keményen nyomhatjuk a Forma-1-ben” – tette hozzá a holland címvédő.