A maranellói gárda ugyan Carlos Sainz révén nyerni tudott a Brit Nagydíjon, a bajnoki pontversenyben előkelőbb helyet elfoglaló, és a silverstone-i futamon szemmel láthatóan jobb tempóra képes Charles Leclerc azonban végül csak a 4. helyen ért célba, miután a Ferrari úgy döntött, nem hívja ki őt a bokszba friss abroncsokért, amikor a verseny utolsó szakaszában pályára küldték a biztonsági autót.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto állítja, teljesen logikus döntést hoztak.
„Ebben a pillanatban annak volt értelme, hogy a versenyben vezető autót priorizáljuk azzal, hogy megóvjuk a pályapozíciót” – magyarázta a szakember. „Semmi szokatlan nincs ebben a stratégiában, mindig a vezető autót részesítjük előnyben, így ezt tettük Charles-lal ebben a helyzetben. Frissebb gumikon volt a verseny ezen pontján, és ha kiállt volna a bokszba, az ellenfelek épp az ellenkezőjét tették volna, és pozíciót nyertek volna a pályán a szinte új kemény keverékű gumikon. Gondoljunk csak bele Lewis Hamilton helyzetébe a tavalyi szezonzárón, Abu Dhabiban, amikor kint maradt a pályán.”
„Ugyanakkor viszont úgy döntöttünk, hogy Carlosszal az ellenkező stratégiát hajtjuk végre, hogy minden lehetőséget levédjünk. Ha nem osztottuk volna meg így a taktikákat, azt kockáztattuk volna, hogy elveszítjük a versenyt, és az ellenfelek kezére játsszuk a győzelmet.”
A pályafutása során 161 Forma-1-es futamon rajthoz álló Johnny Herbert viszont úgy látja, a Ferrari folyton ugyanazokat a hibákat követi el, és egész egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt a riválisokkal, ha a stratégiákról kell dönteni. Szerinte az olaszok sima kettős győzelmet arathattak volna, ha határozottabbak, és megfontoltabb döntéseket hoznak.
„Azt kell mondjam, a Red Bull olykor bevállal kockázatos stratégiákat, de abszolút briliáns döntéseket hoznak, ami lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy megszerezzék a győzelmet” – mondta Herbert. „És ez az, amiben a Ferrari még nagyon le van maradva. Mondhatni történelmi dolog a Ferrarinál az, hogy előfordulnak ezek a hibák, főleg idén – de megtörtént számos alkalommal korábban is.”
„Valahogy össze kell kapniuk magukat Maranellóban, össze kell dugniuk a fejüket, és megfelelő ötlettel kell nekivágniuk az osztrák hétvégének.”
Herbert szerint a Ferrarinak ráadásul nemcsak a Red Bulltól kell tartania, hanem a Mercedestől is, mint ahogyan az bebizonyosodott Silverstone-ban is. A német istálló azzal, hogy a bokszba hívta Lewis Hamiltont a hajrában, elorozta Leclerc-től a dobogós helyezést.
„Hogy nem látták ezt maguktól, amikor a világ összes információja ott van előttük, és Maranellóban?” – tette fel a kérdést Herbert azzal kapcsolatban, hogy az olaszok nem hívták ki a bokszba Leclerc-t.
„Mindig ugyanazokat a hibákat követik el, ez a hihetetlen. És szerintem ez az, amiben a Red Bull, és kétségkívül a Mercedes ereje is rejlik. És momentán ezen a téren a Ferrari le van maradva.”