Red Bull: Badarság, hogy hajlékony padlólemezzel trükközünk - F1VILÁG.HU

Red Bull: Badarság, hogy hajlékony padlólemezzel trükközünk

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint „badarság” minden olyan felvetés, mely szerint az energiaital-gyárosok hajlékony padlólemezt használnak a teljesítmény növelése érdekében.
Max Verstappen races during the FIA Formula One World Championship 2022 in Spielberg, Austria on July 9, 2022

Miközben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy új technikai direktívával igyekszik visszafogni az idei versenyautók túlzott pattogását, kiderült, a sportot irányító testület gyanúja szerint több istálló is kijátssza a padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó regulákat. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke még Silverstone-ban nyilatkozott úgy, őket valósággal „sokkolta”, amikor kiderült mindez, amire reagálva Max Verstappen Spielbergben azt mondta, ez számára azért is meglepő, mert épp a Mercedes padlólemeze az, mely a legjobban hajlik.

Az F1 Bizottság pénteki ülésén arról született döntés, az új technikai direktíva bevezetését, így a padlólemezekre vonatkozó ellenőrzések szigorítását a Belga Nagydíjig elhalasztják, Wolff pedig ezzel kapcsolatban azt mondta, szerinte ez nem jó döntés.

„Én jobb’ szerettem volna, ha azonnal megtörténik. Mivel hatással lehet a teljesítményre. Most nem tehetünk mást, mint hogy azt mondjuk, hát ez van” – mondta a szakember, aki szerint egyértelmű, hogy bizonyos riválisok előnyt kovácsolnak a padlólemez hajlékonyságából.

„Így gondolom. És én azt szerettem volna, ha kicsit előbb jön ez a technikai direktíva, de ez van. Spában viszont annyi lesz az egésznek!”

Horner ugyanakkor világossá tette, a Red Bull RB18-as versenyautója teljes mértékben szabályos.

„A technikai direktíva nyilvánvalóan a pattogásra és a delfinezésre fókuszál, amivel bizonyos autók küszködnek” – mondta Horner a Sky Sports F1 televíziónak. „Azt gondolom, további egyeztetésekre van szükség, és van erre egy megfelelő fórum.”

„Nyilván láthattuk Silverstone-ban, hogy nem igazán voltak olyan autók, amiket érintett ez a probléma. A kérdés az, hogy a csapatok felelőssége-e, hogy az autók biztonságosak legyenek, vagy az FIA-nak kell-e megbizonyosodni arról, hogy egy csapat biztonságosan használja az autóját.”

Wolff hajlékony padlólemezre vonatkozó felvetésére Horner hozzátette: „Ez teljes badarság. Szerintem összekeverjük itt a problémákat. Nem is tudom, talán azokra az autókra utalt, amik őt veszik körül jelenleg, de fogalmam sincs. Viszont nekem abszolút semmiféle aggályom nincs a mi padlólemezünkkel kapcsolatban.”  

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Badarság, hogy hajlékony padlólemezzel trükközünk
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről
Hamilton szerint gyerekjáték lett volna a győzelem, ha nem szúrja el az időmérőt
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!