Max Verstappen viszonylag simán megnyerte a szombati sprintfutamot, vasárnap azonban nem bírt a Ferrarikkal. A holland végül a 2. helyen ért célba Charles Leclerc mögött, miután Carlos Sainz technikai probléma miatt kiesett.
A holland már a leintés után arról beszélt, válaszokat szeretne kapni azzal kapcsolatban, hogy miért nem tudták megfelelően használni a Pirelli abroncsait. Hasonlóképp nyilatkozott Christian Horner is, aki azt mondta, alaposan ki fogják elemezni a spielbergi eseményeket.
„Furcsa volt” – ismerte el a Red Bull csapatfőnöke. „Alig egy hete, Silverstone-ban igazán jók voltunk a degradáció szempontjából. Azt gondolom, a probléma az, hogy ezek a gumik nagyon érzékenyek, és ha nem a megfelelő tartományban vagy velük, nagy árat fizethetsz a degradáció szempontjából – sok csapat így járt.”
Horner szerint azért is furcsa a vasárnapi gyengélkedés, mert a szombati sprintversenyen ugyanolyan jól bántak a gumikkal, mint a Ferrarik.
„Ha a sprintfutamot nézzük, az elején egy kicsit keményebben nyomtuk, amiért megfizettünk egy kicsit a végén – de a teljes etapot nézve az elemzéseink alapján azonosan teljesítettünk a Ferrarihoz képest. Az egyetlen dolog, ami változott az éjszaka folyamán, az az eső volt, és egy kicsit a hőmérséklet, no meg persze az üzemanyag-terhelés. Szóval meg kell értenünk, hogy abban a bizonyos első etapban a degradációnk miért volt jelentősen rosszabb, mint Charles-é és Carlosé.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke Ausztriában arról beszélt, Spielbergben nem igazán volt tempókülönbség a Red Bull és a Ferrari autója között – hogy végül nyerni tudtak, az főleg a gumikezelésnek volt köszönhető.