Az Alfa Romeo kínai versenyzője a júliusi Brit Nagydíj rajtját követően szenvedett félelmetes balesetet: autója egy koccanást követően a levegőbe emelkedett, majd a feje tetejére fordult, és hatalmas sebességgel a gumifalnak csapódott. Zhou szerencsére sértetlenül megúszta a bukást, a videófelvételek alapján azonban számos kérdés felmerült versenyautójának biztonságával kapcsolatban, annak bukócsöve ugyanis lényegében eltűnt a baleset következtében, a kínai pilóta életét pedig túlzás nélkül a jó néhány éve kötelezően bevezetett bukókeret, a ’Halo’ védte meg.
Az FIA alaposan kivizsgálta a balesetet, és végül arra a megállapításra jutott, hogy a bukócső valósággal felszántotta az aszfaltot, a hatalmas erőhatások miatt pedig lényegében levált a versenyautóról. A szövetség a kiadott közleményben említést tesz arról, hogy a jelenlegi szabályokban szereplő megfogalmazás lehetővé teszi a csapatok számára azt, hogy úgy homologizálják ezeket az elemeket, hogy azokra a kívántnál kisebb erők hassanak. Mindez pedig azt eredményezi, hogy a bukócsövek kevésbé ellenállóak. Az FIA megállapítása szerint jelentős mértékben növelni kell a bukócsövek ellenállóképességét a Forma-1-ben.
Ennek érdekében pedig 2023-ra módosítanak a technikai szabályokon: az új regulák megkövetelik majd, hogy a bukócsövek felső részét a csapatok lekerekítsék, ami csökkenti a talajba fúródás esélyét egy baleset során. Változtatnak továbbá a töréstesztek során alkalmazott mérési módszereken is, és új terheléses tesztet is bevezetnek.
Az FIA tervei között az szerepel, hogy 2024-re jelentősebb átalakításokat hajt végre a bukócsövek terheléses tesztjein, hogy a jövőben még komolyabb erőhatásoknak is ellenálljanak ezen elemek.