Az idei, új generációs versenyautók kellemetlen velejárója a pattogó mozgás, azaz az úgynevezett delfinezés volt a bajnokság első versenyein, a legjobban pedig a Mercedes csapata küszködött a jelenséggel – mostanra azonban úgy tűnik, a legtöbb csapatnak sikerült felülkerekednie a problémán.
Mindez azonban nem győzte meg a Nemzetközi Automobil Szövetséget, mely a hétvégi Belga Nagydíjtól kezdődően intézkedéseket vezet be annak érdekében, kontroll alatt tartsa a problémát. Ennek megfelelően mostantól szigorúan ellenőrzi majd a versenyautók függőleges oszcillációját, valamint a padlólemezek hajlékonyságát is, 2023-ra pedig további szabályváltoztatásokat eszközöl, hogy végérvényesen megszabaduljanak a delfinezés jelenségétől.
Egyelőre nem világos, hogy a hétvégén életbe lépő változtatások milyen hatással lesznek a csapatok teljesítményére, George Russell, a Mercedes versenyzője azonban még hetekkel ezelőtt azt nyilatkozta, reményei szerint sikerül közelebb kerülniük a Red Bullhoz és a Ferrarihoz.
Max Verstappen szerint érdekes lesz látni az erőviszonyokat Belgiumban, szerinte azonban az FIA túl messzire ment.
„Érdekes lesz látni. Jelenleg szerintem nem túl világos, hogy mennyire fog ártani mindez egyes csapatoknak” – mondta a vb-címvédő. „Szerintem egy kicsit messzire mentek ezekkel a változtatásokkal. Mert azt gondolom, már a legutóbbi néhány versenyen is láthattuk, hogy a legtöbb csapat többé kevésbé kontroll alatt tartotta a pattogást. Ráadásul azok a csapatok, akik valójában kérték ezt a változtatást, sokkal inkább kontroll alatt tartják.”
Egyes vélekedések szerint a hajlékony padlólemezekkel leginkább a Red Bull és a Ferrari trükközött, így őket érzékenyen értheti majd a szigorítás, Verstappen azonban nem számít komoly változásra.
„Nos, nem gondolom azt, hogy feltétlenül ártani fog nekünk” – mondta a Red Bull versenyzője.
Verstappen egyébiránt 80 pontos előny birtokában érkezett meg Belgiumba, ennek ellenére azonban azt mondja, nem pihenhetnek, és nem is akarják félvállról venni az évad második felét.
„Szerintem hiba volna hátradőlni. Rengeteg minden csúszhat félre, vagy alakulhat jól. De azt gondolom, a célunk az, hogy további versenyeket nyerjünk, és ennek szellemében vágunk neki a hátralévő futamoknak. Szerintem az egész csapat ugyanígy gondolkodik. Még több versenyt akarunk nyerni. Nem azért vagyunk itt, hogy azt mondjuk, ’ó, elég lesz másodikként célba érni’. Mi nem így dolgozunk.”
„Mindig a legjobbat akarjuk, győzni szeretnénk. Nem akarunk átadni győzelmeket más csapatoknak csak azért, hogy biztonságban legyünk. Természetesen tudjuk, hogy mindenekelőtt problémák nélkül célba kell érnünk. De még kilenc verseny van hátra, és az a célunk, hogy nyerjünk ezen a kilenc versenyen.”