Mint ismert, a sportot irányító testület már a hétvégi Belga Nagydíjon is bevezetett néhány intézkedést annak érdekében, hogy elejét vegye a 2022-es F1-es versenyautók kellemetlen velejárójának, az úgynevezett delfinezésnek. Spában már szigorúan ellenőrzik a versenyautók függőleges oszcillációját, 2023-ban pedig további intézkedéseket vezetnek be.
Ezek közé tartozik, hogy 15 milliméterrel megemelik a padlóélek magasságát – az új szabályokat pedig nemrégiben már el is fogadta a Motorsport Világtanács (WMSC). Mivel a Forma-1 csapatai az év ezen szakaszában már javában fejlesztik következő évi autóikat, Christian Horner nagyon nem örül a változtatásnak. A Belga Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján mégis igyekezett humorosan kezelni az ezzel kapcsolatos kérdést.
„Nos, a feleségem gyakran mondja nekem, hogy nem a méret a lényeg! Szóval nem leszek túlságosan nyugtalan a 10 milliméter miatt. 25 helyett 15… Együtt kell élnünk ezzel, ez van” – mondta nevetve a Red Bull csapatfőnöke, utalva arra, hogy kompromisszumos megoldás született, és az eredetileg tervezett 25 mm helyett csak 15 mm-rel emelik meg a padlóéleket.
„Kényelmetlen viszont, hogy az év ezen szakaszában vezetik be. Hihetetlenül késő van már ehhez. De ez ugyanúgy érint mindenkit. Szóval ez van, végül egyeztettünk a számokról, és ebben állapodtunk meg.”
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen nemrégiben azt mondta, szerinte az FIA „átlépte a határt” azzal, hogy belefolyt a delfinezés problémájának megoldásába, az FIA technikai igazgatója, Nikolas Tombazis szerint azonban szükség van az intézkedésekre.
„Nos, pénteken is láttunk néhány példát a delfinezésre” – mondta a szakember Belgiumban. „És látható az a tendencia, hogy ahogy növekszik a teljesítmény, úgy növekszik a jelenség is – miközben a csapatok egyre jobban kiismerik azt, és jobban tudják kontrollálni. De felelősségteljesen kell cselekednünk.”