A brit szakember Belgiumban világossá tette, nincs szükségük arra, hogy a Porsche finanszírozza motorprogramjukat, ha tehát nem jön össze a megállapodás a stuttgartiakkal, akkor a saját égiszük alatt gyártják majd le a V6-os erőforrásaikat.
Az Audi múlt pénteken jelentette be, 2026-ban csatlakozik az F1-hez, ám hogy melyik csapattal, azt egyelőre nem erősítette meg – ám vélhetően a Sauberrel. A Porsche részéről viszont egyelőre nem érkezett hivatalos bejelentés a száguldó cirkuszba való visszatéréssel kapcsolatban.
A Red Bullnál ugyanakkor elkezdődtek már a munkálatok a 2026-os erőforráson a nemrég felépített Milton Keynes-i motorrészlegen. A kezdeti tervek arról szólnak, hogy a Porsche részvényese lesz a programnak, ezért a V6-os erőforrás a német vállalat nevén fut majd, és valójában csak kevés Porsche-mérnök fog a Red Bull Powertrains létesítményeiben dolgozni. A megállapodást viszont még nem véglegesítették, noha az új motorszabályokat már néhány hete bejelentették.
Úgy tudni, ennek legfőbb oka, hogy számos lényegi kérdésben nem sikerült még megállapodni. Vannak viszont hírek arra vonatkozóan is, melyek szerint a Red Bullon belül egyesek szívesebben maradnának hosszabb távon a Hondával. A japán gyártó ugyan a tavalyi szezont követően hivatalosan kivonult az F1-ből, nemrég azonban bejelentették, hogy 2025 végéig technikai segítséget nyújtanak a Red Bullnak – tehát lényegében továbbra is motorokkal látják el az energiaital-gyárosokat. A japán gyártó menedzsmentje viszont nemrégiben arról beszélt, fontolgatják, hogy néhány éven belül visszatérnek a királykategóriába.
Ha pedig a Red Bull elkötelezi magát a Porsche mellett, a Hondának más partnercsapat után kellene néznie. Elméletben persze lehet, hogy a Red Bull és testvércsapata, az AlphaTauri más motorszállítóval dolgozik együtt, ám az elmúlt években tudatosan törekedett arra a két istálló, hogy a szabályok keretein belül minél nagyobb legyen a szinergia köztük.
A Porschénak egyébként nincs B-terve arra az esetre, ha a Red Bull-lal való együttműködés nem jön össze – az tehát nem jöhet szóba, hogy teljesen önállóan egy saját motort épít. Ha tehát egy másik csapattal, például a McLarennel vagy a Williamsszel kellene szövetségre lépnie, az Audi erőforrásait használná.
Christian Horner leszögezte, a Red Bull teljesen elkötelezett saját motorprogramja mellett – akár a Porsche támogatásával, akár anélkül, hiszen már most is 300 szakember dolgozik a motorrészlegen, a későbbiekben pedig 450-re nő ez a szám. Az osztrákok ráadásul rengeteg mérnököt csábítottak át a Mercedesnél.
„Nyilvánvalóan csináljuk a Red Bull Powertrains projektet. A nyári szünet előtt már be is indították az első motort. 2026 pedig még odébb van” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„Bőven an időnk, és természetesen azt kell tennünk, ami jó a csapatnak és a vállalatnak. És konstruktív egyeztetések folynak a Porschéval.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull együtt maradhat-e a Hondával a későbbiekben is, Horner így felelt: „Azt gondolom, 2026-ra még semmi sem fix. Nyilván a Red Bull Powertrains megalapult, több mint 300 szakembert szerződtettük. Ez a mi utunk.”
„Az idő nem jelent nyomást. Mivel 2026-ig még több mint 3 évünk van. Szóval nem sietős. Ezért nyilvánvalóan folynak a konstruktív egyeztetések.”
Elméletben egyébként a gyártóknak október 15-ig kell jelezniük, hogy motorszállítók szeretnének lenni 2026-ban, és ezért ki is kell fizetni a szükséges pénzösszegeket. Ráadásul csak így lesz joguk arra, hogy szavazzanak a jövőbeli szabályokról. Úgy tudni egyébként, hogy ezen határidővel kapcsolatban még folynak az egyeztetések.
„Van egy dátum. De ez nem zárja ki, hogy október 15. után is létrejöjjön egy együttműködés. Szóval a Red Bull Powertrains 2026-ban két csapatnak szállít majd” – mondta Horner, majd cáfolta, hogy házon belül vita van azzal kapcsolatban, hogy milyen utat válasszanak. „Nem, mivel semmin sem változtat a dolog, hiszen úgy építettük fel a vállalatot, hogy a Red Bull Powertrains motort fog gyártani 2026-ra. És ennek célja az volt, hogy egy integrált megoldást találjunk a motor és a kasztni vonatkozásában, tehát mindent egy tető alá hozzunk, a Ferrarin kívül egyedüli csapatként. Ez a teljesen világos terv.”