A két pilóta a spái futam nyitókörében ütközött össze, amikor Hamilton kívülről próbálta megelőzni Alonsót a Les Combes nevű kanyarkombináció bejáratán. Bár a versenybírók nem büntették a hétszeres világbajnokot, az elismerte hibáját.
Hamilton az incidens következtében kiesett a Belga Nagydíjon, Alonso azonban folytatni tudta. A Mercedesnél egyelőre vizsgálják, a hétszeres világbajnok V6-os erőforrása megsérült-e az incidensben – ha igen, Hamiltonra rajtbüntetés várhat. Az biztos, hogy a váltóház megsérült, de magát a váltóegységet még vizsgálja a csapat.
„Óriási becsapódás volt” – mondta a Mercedes stratégiai igazgatója, James Vowles. „45G-t mértünk az SDR-rendszerrel, ami nagyon nagy vertikális terhelést jelent.”
„Számos fotó kering az interneten, amik megmutatják, milyen magasra került az autó, és hogyan landolt, illetve milyen óriási volt a becsapódás. Amit szinte azonnal észleltünk, miután az autó a talajnak csapódott, hogy elfolyt a hűtőfolyadék. Alonso belső kamerás felvételein is látszik, hogy ömlik felé a folyadék. Azonnal láttuk, hogy a hőmérsékletek nagyon elkezdenek emelkedni, és ez volt az elsődleges oka, hogy megállítottuk őt a pályán.”
„Most beletelik pár napba, hogy átnézzük az összes komponenst, lesznek terheléses tesztek a felfüggesztés összetevői és a váltó esetében is, és meg kell értenünk, hogy mire is lesz szükség Zandvoort előtt.”
„Lewis rendben lesz, ott lesz Zandvoortban és harcolni fog. Szerintem nagyon frusztrált, mert egy nagyon gyors autója volt a versenyre, és a dobogó is elérhető lett volna. De mint mindannyian, ő is azért van itt, hogy harcoljon, és folytassa az előrébb jutást.”