A hétszeres világbajnok közepes keverékű abroncsokkal haladt az élen, miközben a mögötte érkező Verstappen nem sokkal korábban váltott lágy abroncsokra. Noha szinte borítékolható volt, hogy a világbajnoki címvédő legyűri majd tavalyi legfőbb riválisát, az talán sokakat meglepett, hogy már rögtön az első adandó alkalommal elment a brit mellett.
Hamilton látszólag esélytelen volt akkor, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, a verseny leintése után pedig a 4. helyen befutó Mercedes-pilóta elárulta, elkövetett egy hibát.
„Későn váltottam át versenyzési üzemmódba, az egyenesben viszont már azt használtam. De egyszerűen túl gyorsak voltak az egyenesben” – mondta a hétszeres világbajnok.
Pedig Hamiltont még versenymérnöke, Peter Bonnington is figyelmeztette, hogy a verseny újraindításakor váltson motorüzemmódot.
„Amikor kialszanak a lámpák, ’Strat mode 5’ – üzente a versenymérnök a mezőny egyik legrutinosabb tagjának.
Amikor Hamilton rágyorsított a pálya utolsó kanyarjára, Bonnington újra figyelmeztette Hamiltont, a brit pilóta ugyanis még mindig nem állította át a motort, és az MGU-K által biztosított 160 lóerős löket híján volt. Ez a késlekedés pedig lehetővé tette Verstappen számára, hogy azonnal megtámadja, majd a célegyenesben meg is előzze a Mercedes versenyzőjét.
„Azt gondolom, meg kell vizsgálnunk azt is, miért nincs meg a kellő végsebességünk” – mondta a verseny után Toto Wolff csapatfőnök. „Az autónk légellenállása túl nagy. És amíg ezt meg nem oldjuk, nagyon nehéz lesz harcolni velük az egyenesekben, főleg egy olyan pályán, ahol ennyire nehéz előzni.”
„De soha ne mondd, hogy soha! Viszont a valószínűsége annak, hogy meg fogunk tudni előzni egy Red Bullt, kevesebb mint 50 százalék.”