Lewis Hamilton és George Russell a győzelemért csatázhattak Zandvoortban, a verseny utolsó szakaszában beiktatott virtuális biztonsági autós periódus azonban keresztülhúzta a Mercedes számításait. A német istállónak már voltak villanásai idén: George Russell pole pozíciót szerzett a Hungaroringen, és bár Belgiumban nehéz hétvégéje volt a csapatnak, úgy érzik, megtanulták az ottani leckét.
Bár az istállónál úgy gondolják, egyre jobban felülkerekednek az idei autón, Toto Wolff szerint bőven vannak még olyan pályák, melyek problémákat okozhatnak.
„A teljesítményünk alapvetően az autó koncepciójából ered, de most már jobban értjük, hogy hogyan hat egymásra minden. Úgy gondolom, pontosabban be tudjuk állítani az autót, hogy az illeszkedjen a teljesítményablakunkhoz” – fogalmazott a szakember. „Lesznek versenyek, amelyek jobban fekszenek majd számunkra, és lesz néhány, ami nagyon nehéz lesz.”
„Austin olyan, amiről beszéltünk: ez nagyon nehéz lehet. Szóval realistának kell maradnunk szerintem. Nem fogunk minden pályán a pole pozíciókért harcolni, de legalább jövő évre ebbe a helyzetbe kell kerülnünk.”
„A spái rossz hétvége szükséges volt ahhoz, hogy megértsük, miért ment jól Zandvoortban. Bármennyire is furcsán hangzik egy guruló high-tech labor esetén, az adatok nem korrelálnak idén. Ezért a pályán gyűjtünk adatokat, hogy összerakjuk a kirakóst.”
„Hozzáadtunk néhány darabot a kirakóshoz, hogy a következő évre megértsük. De – ahogy korábban mondtam – nem számítok arra, hogy minden hétvége ilyen lesz az év végéig.”
„Lesznek hepehupásabb pályák, ahol nem tudjuk majd úgy működtetni az autót, ahogy szeretnénk, és lesznek pályák, ahol a légellenállás korlátozó tényező. Szóval nem fogjuk megnyerni a következő hét versenyt.”
Wolff utalt arra is, hajlandóak több kockázatot vállalni annak érdekében, hogy nyerjenek idén – mint ahogy tették ezt múlt hétvégén, Hollandiában is. Bár a Lewis Hamiltonnal meghozott stratégiai döntés fordítva sült el, Wolff elárulta, nagyon örül annak, hogy legalább esélyük volt a győzelemre.
„Életem minden napján inkább kockáztatok mindent a futamgyőzelemért, mintsem beérjem a második és harmadik hellyel.”