Bár a Milton Keynes-i csapat „papíron” már idén is sajátjaként megjelölt, Red Bull-motorral versenyez a Forma-1-ben, ez valójában még a tavalyi év végén kivonult Honda erőforrása, amit a motorfejlesztések befagyasztása miatt 2025-ig használhat a csapat és az AlphaTauri is. A Red Bull nemrég felépült és továbbra is a bővülés szakaszában járó motorrészlegén nemcsak a jelenlegi erőforrás karbantartásáról tudnak gondoskodni, de gőzerővel fejlesztik már valóban saját tervezésű hajtásláncukat is.
Az istálló semmit nem akart a véletlenre bízni, hiszen kevés opciója maradt arra, hogy egy másik gyártóval számára is előnyös együttműködésre lépjen 2026-ra, így a maga útjára lépett. A munka ráadásul olyan jól halad, hogy ennek szerepe volt a Porschéval való tárgyalások megszakadásában is.
„Egy nagy gyártóval szövetkezve a nulláról kezdtünk volna megépíteni a hajtásláncot, és fel kellett tennünk magunknak a kérdést, hogy tudnak-e valami olyat adni a projekthez, amihez nekünk nincs hozzáférésünk” – mondta Monzában Horner, a Red Bull csapatvezetője. „Mi viszont elvégeztük a házi feladatot, és úgy éreztük, önmagunk is nagyon jó helyzetben vagyunk. Rengeteg új embert vettünk fel, és nem gondoljuk, hogy hátrányos helyzetben lennénk a riválisainkhoz képest.”
Horner elmondása szerint az sem kizárt, hogy a Honda az új motorszabályok érkezésével visszatérne az F1-be, a Red Bull pedig szívesen folytatná velük az együttműködést, ám már új alapokra helyezve. Az istállónak várhatóan csak az akkumulátor gyártását kell majd kiszerveznie egy külső cégnek, és ebben számítanának a japánokra, akik egyébként is elkötelezték magukat az elektromos jövő mellett.
„A vonatunk már elhagyta az állomást, a 2026-os motorunk prototípusa már fut, a próbapadjaink megszerezték a hitelesítést, minden működik” – szögezte le Horner, hogy nem lesz szükségük egy autógyárra, mint beszállító. „A Honda egy nagyszerű vállalat, de amiatt jelentették be az F1-ből való kivonulásukat, hogy az elektromos termékeikre koncentráljanak, elszakadva a belső égésű motoroktól. Az F1-be való esetleges visszatérésük esetén ezt számításba kell vennünk. De ha érdeklődést mutatnának az akkumulátor gyártását illetően, akkor tudnánk miről beszélgetni. A motort és annak mechanikus elemeit illetően viszont tartjuk magunkat a menetrendhez 2026-ra, amivel nagyon elégedettek vagyunk.”