Egy csapat sem akart változtatni azért, hogy ne legyenek biztonsági autós befutók - F1VILÁG.HU

Egy csapat sem akart változtatni azért, hogy ne legyenek biztonsági autós befutók

HIRDETÉS
A tavalyi Abu Dhabi Nagydíjat követően már tettek kísérletet a Forma-1-ben arra, hogy megváltoztassák a késői biztonsági autós szakaszokra vonatkozó procedúrákat, a csapatok azonban végül nem tudtak megállapodni arról, hogy az ilyen helyzetekben piros zászlóval megszakítsák a versenyeket.
IMOLA, ITALY - APRIL 24: The FIA Safety Car leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 at the front of the field during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 24, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

A téma azt követően merült fel újra, hogy a múlt hétvégi Olasz Nagydíjat a biztonsági autó mögött fejezte be a mezőny: Daniel Ricciardo McLarenje néhány körrel a verseny vége előtt adta meg magát, emiatt kellett pályára küldeni a Safety Cart. Csakhogy az ausztrál autójának mentése, illetve a mezőny összerázása a vártnál tovább tartott, így végül nem volt lehetőség a futam újraindítására – a várt tűzijáték tehát elmaradt a végén.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint a versenyirányítás egyértelműen hibázott vasárnap – egyrészt azért, mert túl későn küldték pályára a biztonsági autót. Azóta pedig kiderült az is, a Safety Car nem a versenyben vezető Max Verstappen, hanem George Russell versenyautója elé állt be, és ez okozta a legfőbb késlekedést.

A Red Bull F1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a versenyt egész egyszerűen le kellett volna piros zászlóval inteni, hogy legalább egyetlen versenykör maradjon még a végére. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl viszont elárulta, a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon történt vitás események után voltak egyeztetések a kérdésben, a csapatok azonban végül nem tudtak megállapodni – sőt, elmondása szerint az összes istálló a szabálymódosítás ellen voksolt.

„Az Abu Dhabiban történtek után rengeteg egyeztetés folyt az FIA, a Forma-1 és a csapatok között, hogy kiderítsük, lehet-e módosítani a szabályokon úgy, hogy a versenyek soha ne biztonsági autós szakasszal érjenek véget” – magyarázta a szakember.

„De bár az FIA és a Forma-1 nagyon igyekezett rábírni mindannyiunkat arra, hogy megoldások szülessenek, rajtunk, csapatokon múlt, és lényegében nem sikerült semmiféle változtatásban megegyezni, mivel nem találtunk jobb megoldást, ami korrekt lenne a sportszakmai szempontból is.”

„Ezért kell sajnos egyszerűen elfogadnunk azt, hogy a mostanihoz hasonló helyzetek előfordulhatnak.”

Seidl elárulta, a sportot irányító testület és a Forma-1 vezetősége nagyon keményen próbálkozott azzal, hogy valahogy módosítsanak a szabályokon, a versenyek pedig mindig zöld zászlónál érjenek véget, de túl sok aggály merült fel a csapatok részéről.

„Mi csupán olyan megoldást akarunk, ami fair sportszakmai szempontból, és nem jelent hirtelen kockázatot. Ezért nem tudtunk megállapodni, vagy nem találtunk jobbat a mostani megoldásnál.”

„Végül úgy szavaztunk, hogy a szabályoknak változatlannak kell maradniuk. Amennyire én emlékszem, minden egyes csapat így szavazott. Szóval szerintem ideje lezárni ezt a témát.”

Hirdetés

Fotó: Pirelli

Az egyik lehetséges megoldás az lenne, ha automatikusan meglengetnék a piros zászlókat abban az esetben, ha például néhány körrel a leintés előtt valamiért be kell küldeni a biztonsági autót. Az Alpine sportigazgatója, Alan Permane szerint ez „nagyszerűen hangzik”, ám nem várt következményekkel is járhat.

„Viszont megtörtént már korábban, tavaly, Bakuban megcsináltuk, és jól működött” – fogalmazott. „Szerintem bele lehetne írni a szabályzatba. Nem hangzik őrültségnek. Biztos vagyok benne, hogy lenne valami, ami nem tetszik ezzel kapcsolatban, de végső soron azért vagyunk itt, hogy show-val szolgáljunk. És a monzai befutó egyértelműen nem volt elfogadható.”

„Egyáltalán nem ideális az ilyen befutó, senki nem akar a biztonsági autó mögött befutni. Nyomorúságos, nagyon nyomorúságos a rajongók számára. Nem tudtuk a legjobb arcunkat mutatni, az egyszer biztos. De talán nem kellene elhamarkodott döntést hozni, valahányszor be kell küldeni a biztonsági autót 50 km-rel a cél előtt, és bedobni a piros zászlót. Talán csak meg kellene bizonyosodnunk arról, hogy ezek a biztonsági autós procedúrák megfelelőek, és dolgoztunk is azon, hogy gyorsabbá tegyük őket.”

„A késői Safety Carral az a probléma, hogy ott vannak a lekörözött autók. Véget nem érő egyeztetéseket folytattunk arról, hogy miképp javítsunk a helyzeten az ilyen esetekben, és egyértelműen van számos nem várt következménye a procedúra megváltoztatásának.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Egy csapat sem akart változtatni azért, hogy ne legyenek biztonsági autós befutók
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!