A téma azt követően merült fel újra, hogy a múlt hétvégi Olasz Nagydíjat a biztonsági autó mögött fejezte be a mezőny: Daniel Ricciardo McLarenje néhány körrel a verseny vége előtt adta meg magát, emiatt kellett pályára küldeni a Safety Cart. Csakhogy az ausztrál autójának mentése, illetve a mezőny összerázása a vártnál tovább tartott, így végül nem volt lehetőség a futam újraindítására – a várt tűzijáték tehát elmaradt a végén.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint a versenyirányítás egyértelműen hibázott vasárnap – egyrészt azért, mert túl későn küldték pályára a biztonsági autót. Azóta pedig kiderült az is, a Safety Car nem a versenyben vezető Max Verstappen, hanem George Russell versenyautója elé állt be, és ez okozta a legfőbb késlekedést.
A Red Bull F1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a versenyt egész egyszerűen le kellett volna piros zászlóval inteni, hogy legalább egyetlen versenykör maradjon még a végére. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl viszont elárulta, a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon történt vitás események után voltak egyeztetések a kérdésben, a csapatok azonban végül nem tudtak megállapodni – sőt, elmondása szerint az összes istálló a szabálymódosítás ellen voksolt.
„Az Abu Dhabiban történtek után rengeteg egyeztetés folyt az FIA, a Forma-1 és a csapatok között, hogy kiderítsük, lehet-e módosítani a szabályokon úgy, hogy a versenyek soha ne biztonsági autós szakasszal érjenek véget” – magyarázta a szakember.
„De bár az FIA és a Forma-1 nagyon igyekezett rábírni mindannyiunkat arra, hogy megoldások szülessenek, rajtunk, csapatokon múlt, és lényegében nem sikerült semmiféle változtatásban megegyezni, mivel nem találtunk jobb megoldást, ami korrekt lenne a sportszakmai szempontból is.”
„Ezért kell sajnos egyszerűen elfogadnunk azt, hogy a mostanihoz hasonló helyzetek előfordulhatnak.”
Seidl elárulta, a sportot irányító testület és a Forma-1 vezetősége nagyon keményen próbálkozott azzal, hogy valahogy módosítsanak a szabályokon, a versenyek pedig mindig zöld zászlónál érjenek véget, de túl sok aggály merült fel a csapatok részéről.
„Mi csupán olyan megoldást akarunk, ami fair sportszakmai szempontból, és nem jelent hirtelen kockázatot. Ezért nem tudtunk megállapodni, vagy nem találtunk jobbat a mostani megoldásnál.”
„Végül úgy szavaztunk, hogy a szabályoknak változatlannak kell maradniuk. Amennyire én emlékszem, minden egyes csapat így szavazott. Szóval szerintem ideje lezárni ezt a témát.”
Az egyik lehetséges megoldás az lenne, ha automatikusan meglengetnék a piros zászlókat abban az esetben, ha például néhány körrel a leintés előtt valamiért be kell küldeni a biztonsági autót. Az Alpine sportigazgatója, Alan Permane szerint ez „nagyszerűen hangzik”, ám nem várt következményekkel is járhat.
„Viszont megtörtént már korábban, tavaly, Bakuban megcsináltuk, és jól működött” – fogalmazott. „Szerintem bele lehetne írni a szabályzatba. Nem hangzik őrültségnek. Biztos vagyok benne, hogy lenne valami, ami nem tetszik ezzel kapcsolatban, de végső soron azért vagyunk itt, hogy show-val szolgáljunk. És a monzai befutó egyértelműen nem volt elfogadható.”
„Egyáltalán nem ideális az ilyen befutó, senki nem akar a biztonsági autó mögött befutni. Nyomorúságos, nagyon nyomorúságos a rajongók számára. Nem tudtuk a legjobb arcunkat mutatni, az egyszer biztos. De talán nem kellene elhamarkodott döntést hozni, valahányszor be kell küldeni a biztonsági autót 50 km-rel a cél előtt, és bedobni a piros zászlót. Talán csak meg kellene bizonyosodnunk arról, hogy ezek a biztonsági autós procedúrák megfelelőek, és dolgoztunk is azon, hogy gyorsabbá tegyük őket.”
„A késői Safety Carral az a probléma, hogy ott vannak a lekörözött autók. Véget nem érő egyeztetéseket folytattunk arról, hogy miképp javítsunk a helyzeten az ilyen esetekben, és egyértelműen van számos nem várt következménye a procedúra megváltoztatásának.”