A konstruktőri címvédő Mercedes komoly problémákkal kezdte az idei Forma-1-es szezont, az autója ugyanis sokáig kiismerhetetlenül és gyengén teljesített. Sok pályán borzasztóan pattogott, a teljesítményében pedig csak a hullámzás volt állandó, ám hosszú hónapok keménye munkáját követően a mérnökök úgy tűnik, a legtöbb gyermekbetegségéből kigyógyították a 2022-es típust. Ezt tükrözi a Szingapúri Nagydíj időmérő edzése is, amelyen Lewis Hamilton mindössze 54 ezredmásodperccel maradt el a pole-pozíciót érő időtől.
Wolff szerint sikerült kimászniuk a gödörből, ez azonban óriási erőfeszítésbe került. „Egy Forma-1-es istállóval irányt váltani olyan, mint egy tankerhajóval kanyarodni” – fogalmazott a szakvezető.
„Először meg kellett értenünk, mi okozza a gyenge teljesítményünket, aztán egyre mélyebbre kellett ásnunk. Azt hiszem, hogy a hiányzó teljesítmény nagy részét már megtaláltuk. Ez nem egy olyan dolog, ami idén megváltozhat, ezeket a döntéseket a következő évre tekintve hoztuk meg. Azt viszont nem mondhatom biztosra, hogy jövőre világbajnoki címekért fogunk harcolni. A cél és az elvárás ez, de még dolgoznunk kell rajta.”
Mivel a Forma-1-es mezőny tavaly óta költségvetési limit mellett dolgozik, így időarányosan jóval kevesebb új alkatrészt tud pályára vinni, mint korábban. Wolff elmondása szerint a Mercedesnél értékes fejlesztések várják a gyárban a sorukat, például olyan könnyített alkatrészek, amelyek körönként akár több tizedmásodpercet is jelenthetnek. Ezeket is csak a 2023-as autóra tudják majd felszerelni.