Az Alfa Romeo „jelentősen” megváltoztatott első szárnnyal érkezett a Japán Nagydíjra, amivel a csapat célja a C42-es típus aerodinamikai hatékonyságának növelése volt. Az új alkatrészt elsőként Valtteri Bottas próbálhatta ki az esős pénteki felkészüléseken. Legjobb köre 1:43,733 volt, ami a nyolcadik helyre volt elég a második szabadedzésen.
„Ma egészen jól teljesített az autó. Nedves körülmények között időnként szenvedünk, de úgy tűnt, hogy most minden rendben működik. Ezen a pályán meg tudtuk dolgozni a gumikat – egészen nagy erőhatásokat érünk el, ami így hőmérsékletet eredményez. Ez pozitívum.”
A csapadékos időjárás miatt az Alfa Romeo a szokásosnál kevesebb aerodinamikai mérőeszközzel dolgozhatott, így az új szárny tesztelése közben Bottasnak elsősorban a saját érzékeire kellett hagyatkoznia. Nagyjából úgy, mint az F1 hőskorában.
„Nagy tempónál egyértelműen növelte a stabilitást. Én ezt éreztem, és a célja is pontosan ez. Az eső miatt nyilván sokkal kevesebb szenzorral dolgoztunk, ilyen körülmények között kevesebb mérésre van lehetőségünk. Az érzéseim alapján viszont pont úgy működik, ahogy azt terveztük.”
Bottas elmondása szerint a legendás vonalvezetésen az eső ellenére is meglehetősen magas a gumik degradációja, ami fontos tényező lesz a vasárnapi futamon.
„Nehéz volt, mert fogytak a gumik. A gyors kanyarok és a durva aszfalt miatt a gumikopás itt egészen magas, de érzésre minden végezte a dolgát” – tette hozzá a finn.