Német lapértesülések szerint az FIA a jövő évi szélcsatornahasználat korlátozását javasolja a 2021-es költséglimitet túllépő Red Bull büntetéseként, miután vétsége még az enyhébb kategóriába esik. A szövetségnek elméletben lehetősége lenne az érintett évre visszamenőleg pontlevonást is alkalmazni a szabályt szegő csapat számára, az viszont az F1 történetében példátlan lenne, ha egy év távlatából módosítanának egy bajnokság végeredményén, különösen úgy, hogy ezesetben értékes pozíciók cserélhetnének gazdát, hiszen a Red Bull második lett a konstruktőrök között, Max Verstappennel pedig megnyerte az egyéni címet Lewis Hamilton előtt.
A bajnok személyének utólagos megváltoztatása végleg rossz szájízt hagyna a már egyébként is igencsak viharosan lezáruló 2021-es bajnoki harccal kapcsolatban, így a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem is számít arra, hogy az FIA ehhez a drasztikus lépéshez nyúlna és akár az egyéni pontok variálásával váratlan bajnoki címhez juttatná Hamiltont.
„Nem vagyok tisztában a vétség mértékével, de már egy-két milliós túlköltés is eldöntheti a bajnokságot” – nyilatkozta Wolff az Amerikai Nagydíj hétvégéjén. „Az FIA-nak megfelelő ítéletet kell hoznia, hogy a büntetés arányos legyen a vétség nagyságával. Nem hiszem, hogy vissza fognak menni a 2021-es világbajnoki címig, mert a szabályok értelmében egy ilyen kisebb vétség esetén ez nem reális. Viszont jó lenne, ha a jövőben tisztábban látnánk ezzel kapcsolatban.”
„A pénzügyi szabályok pont ugyanolyan fontosak, mint a technikai- vagy a sportszabályok. Ha egy technikai jellegű szabálysértésért kizárnak autókat, akkor a pénzügyi szabályok megszegéséért is járhasson ugyanilyen büntetés.”