Visszatérő probléma a texasi Forma-1-es helyszínen az aszfalt minősége, ami az idei versenyhétvégén is problémát okoz a pilóták számára. A pálya ingoványos talajra épült, így az üzemeltetők hiába javítják ki az egyenetlenségeit, az aszfalton rendre újabb hullámok alakulnak ki. Az idei versenyre egyes kanyarokban már a vasbetonhoz hasonló megoldással erősítették meg az aszfaltot, de a pilóták szerint hiába lett simább az útfelület, az idei autók merevebb futóműve és az abroncsok alacsonyabb oldalfala miatt mintha semmi sem változott volna. Ez fájdalmas 56 körös Amerikai Nagydíjat vetít előre.
„Őszintén szólva sokat javítottak a helyzeten, azonban az idei autók a tavalyiakhoz képest sokkal rosszabbak, így érzésre szinte semmi sem változott. Ha az autók viselkedését figyelembe vesszük, akkor a pálya egyértelműen fejlődött. Ezt értékeljük” – magyarázta George Russell, aki szerint el kell fogadni, hogy a pattogás az aktuális autók velejárója. „Nagyon, nagyon körülményes így vezetni” – tette hozzá.
Sergio Perez a témához hozzászólva némi túlzásba esett, amikor úgy fogalmazott, az aszfalt javításai nélkül az autók „nyolc méter magasban” röpködnének. Ez alapján sejthetjük, hogyan élik meg a versenyzők a jelenséget.
Perez csapattársa, Max Verstappen szerint az egyes kanyar még mindig problémás, különösen annak kijárata.
„Ezek nem azok a megszokott egyenetlenségek, amelyeket az autók vájnak az aszfaltba. A talaj itt sokkal többet mozog, ami bizonyos helyeken nagyon nehézzé teszi a vezetést. Valószínűleg emiatt olyan nehéz az egyes kanyar is.”
Az Amerikai Nagydíj az idei tizenkilencedik F1-es verseny, így Fernando Alonso szerint a pilótáknak már volt ideje megszokni a jelenséget.
„Nagyon pattog, nagyon kemény” – jellemezte az élményeit a spanyol. „De ehhez már hozzászoktunk. Szerintem leesett volna az állunk, ha itt rendezzük a téli tesztet. Mostanra már elfogadtuk a helyzetet, ami nem könnyű. Ez is egy fizikailag megterhelő verseny lesz” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.