A Mercedes Forma-1-es pilótája Max Verstappen mellől, a második helyről várta a Mexikói Nagydíj rajtját, ám az előkelő pozícióját már az első három kanyarban elveszítette. Az indítást jól kapta el, és szélárnyékot is tudott venni Verstappen autójáról, ám Lewis Hamilton az első féktávra mellé ért, így Russell a Red Bull helyett a másik Mercedesszel volt kénytelen foglalkozni. A Hamilton elleni harcban ráadásul akkora lendületet veszített, hogy Sergio Perez is átlépte őt, így a második kört már a negyedik pozícióban kezdte meg. Érzése szerint ez megpecsételte a versenyét.
„Tudtam, hogy Maxot kívülről nem tudom megelőzni, de mivel Lewis ott volt mellettem, így nem akartam túl agresszív lenni. Ez végül két pozíciómba került. Ha sikerül megtartanom a helyem, akkor ma a második lehettem volna.”
Russell elismerte, hogy más pilóta esetében nem lett volna ennyire elővigyázatos, a csapattársának azonban nem akart ártani. Arról viszont nincs meggyőződve, hogy fordított esetben Hamilton is ennyire kíméletes lett volna vele.
„Az egyesben egyszerűen keresztül vágtam volna, a kettesben pedig szélesre tereltem volna őt. De néha ilyen ez a játék. Szeretném azt hinni, hogy fordított helyzetben ugyanez történik. Talán így van, talán nem. Nem vagyok benne biztos.”
A rajt utáni pillanatokban Russell fejében a múlt hétvégén történtek is megfordultak, amikor Austinban az egyes kanyarban kiforgatta az élről rajtoló Carlos Sainzot.
„Az utóbbi három versenyem túlságosan fizikai volt. Túl sok baleset, túl sok hiba. Valószínűleg ez is közrejátszott az óvatosságomban.”
Russell annak ellenére talált pozitívumokat a versenyében, hogy a dobogóról lecsúszott, a gumistratégiája pedig nem működött jól.
„Érdekes lett volna látni, hogyan teljesítünk, ha lágyakon kezdünk és közepesekre váltunk. Vagy akkor, ha megnyújtjuk az első etapunkat a közepeseken, aztán lágyakra váltunk. Én erre hajtottam, de utólag könnyű okosnak lenni” – tette hozzá.