A Mercedes vezetője elismerte, a csapata rossz stratégiával versenyeztette Lewis Hamiltont és George Russellt a Mexikói Nagydíjon. Az istálló mindkét pilótája közepes abroncson rajtolt, majd keményekre váltott, ám ez nem bizonyult elégnek a két Red Bull ellen. A futamgyőztes Max Verstappen mindkét etapját eggyel lágyabb keverékkel teljesítette, ami a Mercedes előzetes számításai alapján lehetetlen küldetésnek tűnt. Verstappen első kerékcseréje után abban bíztak, a hollandnak még egyszer ki kell majd állnia, így Hamilton átveheti tőle a vezetést.
„Nem gondoltuk, hogy a közepesekkel végig lehet menni. Teljes meglepetésként ért, hogy [Sergio] Perez az intenzív használat ellenére kitartott mögöttünk. Egyszerűen tévedtünk. Szóba került nálunk az egykiállásos lágy-kemény stratégia, de azt gondoltuk, hogy azzal képtelenség teljesíteni a versenyt, így a lágy-közepes sem jött szóba” – ismerte el Wolff.
A verseny cáfolta a Mercedes mérnökeinek becsléseit. A futam utolsó 10-15 körében Daniel Ricciardo teljesített látványos köröket, miután egy elnyújtott első etapot követően a csapata lágy gumikat szerelt az autójára. Ricciardo annak ellenére végzett a hetedik helyen, hogy Yuki Tsunoda kilökése miatt tízmásodperces büntetéssel sújtották őt. Hamilton a második, Russell a negyedik lett.