Schumacher idén második szezonját teljesíti a Haasnál, mivel azonban meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújtott, nagy kérdés, hogy 2023-ban lesz-e helye a Forma-1-ben. A csapat várhatóan még a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj előtt döntést hoz arról, kinek szavaz bizalmat a következő idényre, sajtóhírek szerint Schumacher helyére honfitársa, Nico Hülkenberg pályázik a legnagyobb eséllyel.
Schumacher jövője kapcsán Helmut Marko véleményét is kikérték nemrég: a Red Bull tehetséggondozója szerint beszédes az, ahogy az amerikai istállót irányító Günther Steiner, valamint Gene Haas csapattulajdonos többször nyíltan bírálta a fiatal németet.
„Amikor ennyire nyíltan kritizálod a versenyződet – ami megtörtént néhány alkalommal –, az azt mutatja, hogy a csapaton belül nem létezik a bizalom. És ebben az esetben nehéz együtt építeni a jövőt” – mondta a szakember. „Kívülről megítélve a helyzetet a szezon első fele nem tűnt túl erősnek a sok komoly balesettel és incidenssel, amik komoly károkat eredményeztek. Ennek természetesen jelentős következménye van a csapatra nézve. Másfelől viszont voltak jó versenyek Angliában és Ausztriában.”
„Szépen tudott fejlődni a szezon második felében, olykor pedig balszerencsés volt a Haas szerencsétlen stratégiái és technikai problémái miatt.”
Marko úgy látja, a Haas inkább egy rutinos pilótát választ majd 2023-ra, hiszen fontos lenne, hogy minél előrébb végezzenek a konstruktőri versenyben.
„Ha lenne egy nagy ígéret a jövőre nézve, én rá tenném a pénzem, de nemigen látok olyat, aki megfelel ennek. És a csapat szempontjából sok forog kockán. Egy konstruktőri 8. és 9. hely között például X-millió dollárnyi pénzjutalom a különbség. Ezért gondolom azt, hogy a Haas egy veteránt választ majd.”
A Red Bull tanácsadója szerint Hülkenberg optimális választás lehet a Haas számára, hiszen a német pilóta bizonyított már a Forma-1-ben. A távolabbi jövő szempontjából viszont nagy kérdés, hogy ki a megfelelő választás az amerikai istállónak.
„Hülkenberg pedig már bizonyított. Hiába hiányoztak a tesztkilométerek, rendszerint beugrott az autóba tartalékosként, és mindig szépen helytállt. Ez mellette szól. A csapat számára viszont a legfontosabb kérdés az, hogy ki tudja vezetni a csapatot stabilan a jövő felé.”
Ami pedig Schumachert illeti, Marko szerint nem elképzelhetetlen, hogy lesz visszaút a fiatal pilóta számára, ha jövőre kihagy egy idényt.
„Nem elképzelhetetlen, hogy egy évet a pálya szélén tölt a Ferrari tartalékosaként. De néhány szerződés lejár majd 2023 végén, szóval elérhetővé válhat pár ülés.”