Az FIA elmagyarázta, Tsunoda miért nem vehette vissza a körét Brazíliában - F1VILÁG.HU

Az FIA elmagyarázta, Tsunoda miért nem vehette vissza a körét Brazíliában

HIRDETÉS
Magyarázatot adott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arra, Yuki Tsunoda miért nem vehette vissza körét a Forma-1-es Brazil Nagydíj utolsó harmadában a biztonsági autó pályán tartózkodása alatt.
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 23: Yuki Tsunoda of Scuderia AlphaTauri and Japan  during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 23, 2022 in Austin, Texas. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Tsunoda egyike volt annak a három versenyzőnek, akik körhátrányban voltak, amikor a verseny utolsó szakaszában pályára küldték a biztonsági autót, a japán pilóta azonban Alexander Albonnal és Nicholas Latifivel ellentétben nem vehette vissza körét. A 2021-es Abu Dhabi Nagydíjon történt vitás események után egy automatizált rendszert vezettek be, az interlagosi pálya bokszutcájának kialakítása azonban okozott némi bonyodalmat vasárnap.

„Minden rendszer megfelelően, a szabályoknak megfelelően működött” – magyarázta az FIA szóvivője az eset kapcsán a RaceFans című internetes portálnak. „A szokatlan helyzet az adott pálya és a körülmények sajátosságai miatt alakult ki.”

Miután pályára küldték a Safety Cart, Tsunoda volt az első, aki áthaladt az első biztonsági autós vonalon, ami a bokszbejárat előtt volt elhelyezve. A következő körben tehát másodszor is áthajtott rajta, így a rendszer értelemszerűen úgy érzékelte, hogy körhátrányban van.

„Viszont behajtott a bokszba, és gyorsabban tudott haladni, mint a biztonsági autó mögé felsorakozott autókból álló vonat” – folytatta az FIA szóvivője. „Eközben pedig visszavette a körét, amikor áthajtott a bokszutcai kontrollvonalon. Amikor visszatért a pályára, a rendszer helyesen úgy jelezte, hogy egykörös hátrányban van, mivel azonban egyszer már visszavette a körét, nem volt jogosult arra, hogy újra megtegye, amikor a biztonsági autós szakasz véget ért.”

„A versenyirányítás ellenőrizte az F1 időmérő partnerével, hogy ez így helyes, ők pedig megerősítették, hogy csak a 6-os és a 23-as rajtszámú autók vehetik vissza köreiket.”

„Habár ez egy nagyon szokatlan helyzet volt, nem voltak rendszerhibák, illetve procedurális hibák. Egy megjósolhatatlan forgatókönyv alakult ki, és nincs szükség azonnali változtatásra. De a sportági tanácsadó bizottságok szokásos felülvizsgálati procedúrái során természetesen megvitatják majd az esetet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA elmagyarázta, Tsunoda miért nem vehette vissza a körét Brazíliában
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!