A versenyzők visszajelzései alapján az újgenerációs F1-es autókkal még inkább rosszabbodtak a látási viszonyok extrém esős körülmények mellett, ez pedig a rajtoknál, valamint az események felfüggesztésekor is kulcsfontosságú tényező lehet. Éppen ezért az FIA egy tanulmányba kezdett, amelynek célja olyan elemek kialakítása az autókon, amelyek csökkentik a vízpermet mennyiségét.
A tanulmányban többek között egy szabványos karosszériaelemre, lényegében sárvédőre térnek ki, amelynek célja, hogy megakadályozza a vízpermetet vizes körülmények között úgy, hogy egy minimális karosszéria elemet helyeznek el a kerekeken. Mindezt úgy tennék, hogy az új kialakítás ne hátráltassa a kerékcseréket. Vizsgálják továbbá a padlólemez csatornái által felszívott víz jelentőségét.
A tanulmány kitér arra is, hogy szükség van-e további lámpákra a versenyautókon a jobb láthatóság érdekében.
Az FIA által kiadott közlemény azt írja, a fenti extra elemek extrém esős körülmények között vagy a futamok előtt, vagy pedig a piros zászlós megszakításokkor kerülnének fel a versenyautókra.
Az F1 Bizottság pénteki ülésén már egyeztetések folytak a témában, az FIA pedig tovább dolgozik az ügyön, hogy akár már 2023-ra változtatni lehessen a szabályzaton.