Tükrök helyett kamerák? Az F1 még nem mondott le az ötletről! - F1VILÁG.HU

Tükrök helyett kamerák? Az F1 még nem mondott le az ötletről!

HIRDETÉS
Nem vetették még el a Forma-1-ben az ötletet, hogy kamerákkal helyettesítsék a visszapillantó tükröket, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint azonban további kutatómunkára van szükség a legjobb megoldás megtalálása érdekében.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 08: Pierre Gasly of Scuderia AlphaTauri and France  during practice/qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 08, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A versenyzők részéről időről időre érkeznek panaszok arra vonatkozóan, hogy a tükrök mérete, illetve az esetleges rezonancia miatt nagyon nehezen látnak hátrafelé, az efféle kritikák pedig idén, az új generációs F1-es autók kapcsán is megfogalmazódtak. Ez a fő oka annak, hogy a 2023-as szezonra jelentős mértékben megnövelik majd a használandó tükrök méretét, egészen pontosan 200 mm széles, és 60 mm magas elemekkel kell felszerelni a versenyautókat jövőre.

Miközben a Forma-1 a világ legmodernebb sportjának számít, lenyűgöző belegondolni abba, hogy a versenyzők még mindig egy ennyire old-school megoldásra kénytelenek támaszkodni, miközben számos versenysorozatban, de akár a közúti autókban is ma már tükrök helyett kamerákat használnak.

Ennek lehetősége már évekkel ezelőtt is felmerült az F1-ben, azóta azonban a sportág nem jutott el odáig, hogy meg is valósítsa.

„Javasoltuk a kamerákat az egyszerű tükrök helyett, ezt már alkalmazzák más kategóriákban is, és azt hiszem, az FIA meg is fogja vizsgálni a lehetőségét” – mondta Carlos Sainz még 2018-ban. „A versenyzők részéről érkezett ez az ötlet, tudjuk, hogy más kategóriákban már ez van, ha jól tudom, az Endurance-világbajnokságon is. Ez nem jelenti azt, hogy ide is érkezni fog, de opció lehet.”

A Motorsport.com című internetes portál rá is kérdezett a dologra az FIA-nál: Nikolas Tombazis, a szövetség együléses versenyautókkal foglalkozó divíziójának technikai igazgatója elárulta, van három kritikus probléma, amit meg kell oldani.

„Az egyik, hogy nem sok hely van egy kijelzőnek a cockpitben. A második, hogy olykor zárt fülkéjű autókban használják, ahol sötét van. Ismerjük, milyen, amikor napfényben használjuk a telefonunkat – nem akarjuk, hogy a versenyzők hunyorogjanak, ha látni akarnak valamit” – magyarázta a szakember. „A harmadik dolog pedig, hogy időbe telik, amíg az ember szeme fókuszál egy adott távolságról egy másik távolságra, ami miatt szintén aggódunk, és gondosan ki kell elemeznünk. Ekkora sebességnél nem veszíthetsz fél másodpercet azzal, hogy a szemed alkalmazkodik – ez is egy probléma.”

„Vizsgáljuk a dolgot, és talán vannak más megoldási módok is, például egy hangjelzés, vagy ilyesmi, de ez a munka még folyamatban van.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Tükrök helyett kamerák? Az F1 még nem mondott le az ötletről!
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!