A német istálló 2022-ben képtelen volt a világbajnoki címért harcolni, miután W13-as kódjelű versenyautójával rengeteg probléma merült fel az idény elején. A Mercedesnek rengeteg idejébe és energiájába telt, mire megoldotta a „delfinezéssel” kapcsolatos problémákat, emiatt pedig az autó teljesítményén sem tudott javítani sokáig.
Bár a szezon előrehaladtával sikerült sokat fejlődni, a csapatnál tudják, nagy lemaradásban vannak még a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest. Ezért fontos, hogy az idei kudarcok után egyben maradjanak, és ne veszítsék el a koncentrációt.
Wolff az F1 korábbi két domináns éráját említette: a Ferrariét a 2000-es évek elejéről, valamint a Red Bullét 2010-től. Előbbi csapat az aranykorszak óta is csak keresi önmagát, a Mercedes-főnök pedig azt mondja, tanulhatnak ezekből az időszakokból.
„Láthatjuk a Ferrari példáját is, elveszítették a teljes vezetőséget és a kulcsversenyzőjüket. Olyasvalami ez, amit vissza lehet vezetni erre” – mondta Wolff. „A Red Bull esetében az történt, hogy az erőforrásra vonatkozó szabályok megváltoztak, alapvető paraméterek módosultak.”
„De odafigyelhetünk erre, és gondolhatjuk, hogy jobb, ha óvatosak vagyunk. Az idei szezon egy szempillantás alatt eltelt, és nem hagyhatjuk, hogy az legyen, hogy a következő szezon után majd visszatekintünk, és azt kérdezzük, mi történt?”
A Mercedes jövőre 2014 óta először nem regnáló bajnokként vág neki F1-es bajnokságnak, Wolff azonban azt mondja, nincs félnivalója emiatt.
„A Forma-1-ben nincs olyan érzésem, hogy félelem. Az túl komoly érzelem, nekünk pedig résen kell lennünk. Sok hónapnyi fejlesztést elveszítettünk, mert egyszerűen meg kellett oldanunk a delfinezés problémáját, mielőtt elkezdhettük növelni az autó teljesítményét.”
„Bármit is adtunk hozzá az autóhoz a leszorítóerő tekintetében, sehová sem jutottunk, a versenyzők nem érezték, az autó pedig még kiszámíthatatlanabb lett, a pattogás pedig még rosszabbá vált.”
„Gondoljunk csak egy hathónapnyi csúszásra a teljesítménynövelés szempontjából – rendkívül nehéz lesz felzárkózni a Ferrarihoz és a Red Bullhoz. A többiektől 10 méterrel hátrébb kezdtük meg a 100 méteres sprintet, szóval most gyorsabban kell szaladnunk. De a szervezetünkben megvan minden, ami ehhez szükséges.”