Aktív aerodinamikával hátráltatnák az élen haladó autót a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Aktív aerodinamikával hátráltatnák az élen haladó autót a Forma-1-ben

HIRDETÉS
A Forma-1 ügyvezetői posztjáról hamarosan távozó Ross Brawn szerint nem elképzelhetetlen, hogy 2026-ban olyan aerodinamikai megoldásokkal látják el a versenyautókat, melyek révén akár vissza is foghatják a versenyben élen állókat.
IMOLA, ITALY - APRIL 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 for the lead during Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 23, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Az aktív aerodinamika bevezetéséről már korábban is folytak egyeztetések, akkor azonban még főleg az üzemanyaghatékonyság miatt került szóba – a megoldás lényege az lett volna, hogy az autók alacsony leszorítóerővel haladhatnának az egyenesekben, míg a kanyarokban nagy leszorítóerőt biztosító beállításokra váltanának.

Az F1 viszont most azt fontolgatja, hogy az aktív aerodinamikai megoldásokat a látványosabb versenyek érdekében alkalmaznák. Ross Brawn az Autosport magazinnak nyilatkozva arról beszélt, azt is elképzelhetőnek tartja, hogy az aktív aerodinamikával az élen haladó versenyzőt hátráltassák annak érdekében, hogy izgalmasabb küzdelmek alakuljanak ki.

„Az egyik legfőbb dolog a 2026-os autóval kapcsolatban, hogy lesz-e aktív aerodinamika. Azt gondolom, ez egy hatékony lépés lenne, ami igazán vonzó” – mondta a szakember. „Még ki kell találni, hogyan valósíthatnánk meg, illetve, hogy biztonságosan és kiszámíthatóan működhet-e. De, ami az aktív aerodinamikát illeti, félig már használjuk jelenleg a DRS-rendszerrel – mivel a DRS aktív aerodinamikának minősül. De vajon lehetne-e valami jelentősebbet alkalmazni?”

„Ha aktív aerodinamikát használnánk, akkor természetesen hatással lehetnénk az elöl lévő autóra. Bizonyos fokig lehetővé válna, hogy az élen haladó autó veszít egy kis leszorítóerőt, míg a mögötte lévők nyernek egy kicsit. Lehet trükközni ezzel. Ez egy lehetőség lehet.”

„Nem azt mondom, hogy ezt csinálnánk, de lehetőséget teremthet. Szóval a 2026-os autót azok alapján kell megalkotni, amiket most tanulunk, és azt gondolom, és szerintem be fogunk építeni némi aktív aerodinamikát.”

Brawn hozzátette, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakértői csoportja, köztük Jason Sommerville aerodinamikai vezető – aki az F1-től került át a szervezethez – jól felkészült arra, hogy elmélyedjen a témában, és teljes mértékben megértse a következményeket.

„Végül arra jutottunk, hogy jobb ezt az FIA alá vonni, mivel teljes mértékben hozzáférnek az adatokhoz. Nem lennének bizalommal kapcsolatos aggályok. Nem mintha lettek volna, de most egy megvalósítási szakaszban vagyunk, Jasonnek és az embereinek pedig valós adatokat kell látnia az autókból. És az FIA-nál erre lehetőségük van.”

„Nagyon elkötelezettek a versenyezhetőség iránt. Néha kapok egy üzenetet, mint a brazíliai sprint alatt is: Jason írt nekem, hogy ’fantasztikus verseny volt, nagyon örülök, hogy ilyen jól versenyeztek ezek az autók’, és hasonlók. Szóval szenvedélyesek az iránt, hogy olyan autóink legyenek, melyekkel lehet versenyezni.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Aktív aerodinamikával hátráltatnák az élen haladó autót a Forma-1-ben
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!