A csapat jövő évi, AMR23-as kódjelű versenygépe már teljes egészében a korábbi Red Bull-mérnök felügyelete mellett épül, ő idén áprilisban kezdte meg a munkát az Aston Martinnál. Munkáját vezető aerodinamikusként a korábban a Mercedesnél dolgozó Eric Blandin segíti.
Az Aston Martin idei, AMR22-es kódjelű modelljét úgy fejlesztették ki, hogy a csapat lehetőséget hagyott magának a koncepcióváltásra, az évad során pedig jelentős fejlesztéseket hajtottak végre rajta. Fallows elárulta, a jövő évi versenyautóval újabb lépést tesznek majd meg.
„Persze vannak korlátok azzal kapcsolatban, hogy mit tudunk csinálni a jelenlegi szabályok keretein belül” – mondta a szakember arra a kérdésre, hogy látszólag is más lesz-e a csapat jövő évi autója. „Azt tudom, hogy az új autóknak mindig át kell esniük a gyerekeim tesztjén! Ha leteszem őket eléjük, és ha ők azt mondják, hogy másképp néz ki, akkor másképp néz ki.”
„Ők mindig azt mondják, hogy ezek ugyanolyanok, apu! De az éppen aktuális szabályok keretein belül igen, jelentős különbségek lesznek az AMR23-ason.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2023-as szezonra változtatott a technikai szabályokokon annak érdekében, hogy megszüntesse, de legalábbis minimalizálja a versenyautók pattogó mozgását, azaz a „delfinezést”.
„A padlólemezre vonatkozó új szabályok nem jelentenek olyan nagy változást a valóságban” – magyarázta Fallows. „De komoly csorbát jelentenek azon leszorítóerő tekintetében, amit az autók termelnek. Szóval meg kellett próbálnunk leküzdeni ezt a kiesést, mint ahogy mindenki másnak.”
„Szerintem azt nehéz megmondani, hogy egyes csapatokat jobban érint-e a változtatás, mint másokat, de ami minket illet, a leszorítóerőt tekintve elég nagy csapást jelentett. Viszony nyilvánvalóan abban bízunk – és ebben reménykedik az FIA is –, hogy mindenkit segíteni fog az aerodinamikai oszcilláció tekintetében, amitől nyilván nagyon szeretnénk megszabadulni.”
Az Aston Martin nagy reményekkel vágott neki a 2022-es idénynek, autója azonban közel sem volt annyira versenyképes, mint várta, az istálló pedig csak a 7. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot. Ugyanakkor viszont ez is nagy eredménynek mondható, hiszen az idény utolsó szakaszában sikerült nagyot ugraniuk, ekkora jöttek előrébb a 9. pozícióból.
„Ez komoly tényezőt jelentett a jövő évi önbizalom felépítése szempontjából” – mondta Fallows. „Egyértelműen egy olyan autóval kezdtük az évet, ami nem olyan volt, mint szerettük volna. A fejlesztések során, különösen az idény második felében viszont sikerült demonstrálnunk, hogy az azok a tervezési filozófiák, amiket alkalmaztunk, kifizetődőek.”
„Szóval jövőre próbálunk egy nagyon agresszív fejlesztési stratégiát alkalmazni, miközben építünk az idén megtanult leckékre.”
Az Aston Martin 2023-ban a Fernando Alonso – Lance Stroll kettőssel vág majd neki a világbajnokság küzdelmeinek.