A tavaly bevezetett új technikai szabályok kellemetlen velejárója a versenyautók változó mértékű pattogása, az az úgy nevezett „delfinezés” volt, mely egyes csapatokat súlyosabban, más istállókat kevésbé érintett.
Az F1 irányító testülete, az FIA már idény közben hozott bizonyos intézkedéseket a jelenség visszaszorítására, 2023-ra pedig a technikai szabályokon is módosított: a csapatoknak kötelezően meg kell emelniük a padlóélek magasságát, a szövetség pedig azt várja, ennek köszönhetően még kevésbé lesz jelen a versenyautók túlzott pattogása.
Az Aston Martin helyettes technikai igazgatója, Eric Blandin ugyanakkor azt mondja, a „delfinezés” nem fog eltűnni a Forma-1-ből.
„Nem fog teljesen eltűnni. Ez a szabályrendszer velejárója” – magyarázta a szakember. „Óriási alagutak vezetik el a levegőt az autó alatt, melyek nagyon közel vannak a talajhoz, a padlóélek révén pedig tulajdonképpen van egy szoknya, amely elzárja a levegőt. Ezek kombinációja teszi hajlamossá az autót a „delfinezésre”.
„Minden F1-es autó esetében van bizonyos fokú oszcilláció, de a jelenlegi szabályokkal az aerodinamikai terhelés, illetve az aerodinamikai terhelés változása miatt ez az oszcilláció hangsúlyosabb.”