A német istálló a 2014 óta elképesztő dominanciát mutatott a Forma-1-ben, a tavaly bevezetett új szabályrendszerben viszont már nem tudott olyan jól teljesíteni: hamar kiderült, W13-as kódjelű versenyautója nem elég jó ahhoz, hogy a világbajnoki címért csatázzon.
Az istálló rendkívül sokat fejlődött az évad során, a bajnokság hajrájában pedig az első és egyetlen futamgyőzelmét is megszerezte George Russell révén. A tavalyi évben tanultakat felhasználva pedig idén már újra egy győzelemre esélyes autóval szeretne előrukkolni.
A Mercedes Silverstone-ban tartotta új autójának bemutatóját szerdán, melyet hamarosan pályára is visz a csapat két pilótája. Az új versenyautó fekete színben pompázik, akárcsak 2020-ban és 2021-ben. Bár tavaly újra az ezüstöt használta versenygépein, a Mercedes idén visszatért a sötét színhez, Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint ennek egyik legfőbb oka a súlycsökkentés, az autó jelentős részén ugyanis a karbon dominál.
„Abban reménykedünk, illetve mindig az az elvárásunk, hogy képesek leszünk a bajnoki címért harcolni” – mondta Wolff a bemutatón. „Az ellenfeleink viszont nagyon erősek voltak tavaly, és fel kell zárkóznunk. Az élen való versenyzés kitartást, csapatmunkát és elszántságot követel meg.”
„Állunk minden kihívás elébe, a csapatérdek az első, és minden követ megmozgatunk, hogy minden egyes ezredmásodpercet kipréseljünk magunkból. Idén mindent beleadunk, hogy visszatérjünk az élre. A tavalyi egy nehéz év volt, de rengeteget tanultunk. Remélem, hogy 2023-ban bebizonyosodik, hogy megértettük, hogyan oldjuk meg a problémákat, és hogyan javítsunk a csomagunkon.”
A Mercedes a 2023-as szezonra is megtartotta szűkre szabott oldaldoboz-koncepcióját, ám az autó számos tekintetben megújult az új idényre. A csapat mindent megtett azért, hogy a tél folyamán könnyebbé tegye a kasztnit, és változtatott az első felfüggesztés geometriáján, a hűtőrendszer kialakításán, valamint a tavalyi leckék alapján finomította az aerodinamikai koncepciót is.
Az istálló tájékoztatása szerint az új versenyautó kifejlesztése során a súlycsökkentés mellett arra fektettek nagy hangsúlyt, hogy egy következetesebb egyensúllyal rendelkező versenygépet tudjanak a pilóták alá rakni.
„Az új generációs autók esetében a teljesítmény a részletekben rejlik” – mondta Mike Elliott, az istálló technikai igazgatója. „Ha ránézünk a W14-esre, látjuk benne a W13-as DNS-ét, ugyanakkor viszont rengeteg evolúciót és a részleteiben való fejlődést.”