Az ezüstnyilak 2022-ben nem tudtak a világbajnoki címért csatázni, a legfőbb problémát pedig az autó pattogó mozgása, azaz az új technikai szabályok velejárója, az úgynevezett delfinezés okozta. A problémán az évad előrehaladtával sikerült finomítani, a Mercedesnél pedig azt remélik, idén ez már nem lesz korlátozó tényező a teljesítmény tekintetében.
Arról már tavaly hallottunk, hogy a versenyautó túlzott pattogása a Mercedes motorjait is nagyon megviselte, a csapat pedig a télen komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy idén ne legyenek hasonló problémáik, ha a delfinezés újra felüti a fejét.
„A szezon végére a motorjaink kopottak és zúzottak voltak” – mondta Hywel Thomas, a Mercedes motorrészlegének vezetője. „Nagyon sok menedzsmentre és erőfeszítésre volt szükségünk ahhoz, hogy képesek legyünk tovább használni őket.”
„És ez komoly téma volt a tél folyamán, és egy remek példája annak, miképp tudunk együtt dolgozni a Brackley-ben működő csapattal. Megnéztünk a kasztnin elvégzett tervezési módosításokat, mint ahogy a motorokon elvégzett változtatásokat is, és csapatként végeztük el a munkát. A legfőbb változás az idei erőforrás tekintetében a megbízhatóság, hogy még robosztusabbá tegyük magunkat arra az esetre, ha esetleg újra találkozunk azzal, hogy az autó hozzácsapódik az aszfalthoz.”
Mivel a motorfejlesztéseket befagyasztották a Forma-1-ben, természetesen a Mercedes is jobbára a megbízhatóság növelése, illetve a motorhasználat révén tud több lóerőt kisajtolni erőforrásából.
„Az erőforrás hardveres befagyasztása nagyon más kihívások elé állított bennünket. Az elmúlt években komoly fejlesztéseket vonultattunk fel a teljesítmény növelése érdekében, az új elemek száma elképesztő volt. Az elmúlt 12 hónapban viszont, mióta befagyasztották a fejlesztéseket, arra jutottunk, hogy óriási értéke van annak, ha időt szánunk arra, hogy mit is árulnak el nekünk az erőforrás apró részletei. Az, hogy elemzéseket végzünk, és gyarapítjuk a tudásunkat azzal kapcsolatban, hogy miképp használjuk az erőforrást, lehetővé teszi számunkra, hogy fejlődést érjünk el a kalibráció, illetve annak révén, hogy hogyan működtetjük a motort.”
„A szezonkezdet előtt a szoftveres fejlesztés is befagyasztásra kerül, szóval ez is rengeteg munkával járt. A legtöbb teljesítményt azzal találtuk, ahogy a motort használtuk, ez pedig szoftveres frissítéseket jelentett. Tudván, hogy ez az utolsó lehetőség a fejlesztésre, rendkívül sokat dolgoztunk rajta. Szóval a hardver helyett a szoftverre koncentráltunk. Olyan terület ez, ahol a mérnöki tudásunk rendkívül sokat fejlődött.”