Sűrű tavalyi éve volt a Red Bullnak a Forma-1-ben, hiszen egyrészt a konstruktőri és az egyéni tabellán is letarolták a mezőnyt, másrészt azonban átlépték az FIA által meghatározott éves költségvetési limitet, így hétmillió dolláros büntetés és aerodinamikai tesztkorlátozás szakadt a nyakukba. Mivel a csapatok szélcsatornában tölthető idejét immár az előző évi konstruktőri világbajnokság állása határozza meg (fordítottan arányosan, tehát a nyertes tesztelhet a legkevesebbet), így a Red Bullt aerodinamikai fejlesztéseit idén kétszeresen hátráltatják.
Ennek ellenére a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint arra nem lehet számítani, hogy mindez különösebben visszaveti a Red Bull idei teljesítményét. Az utóbbi évek során a Mercedes is került hasonló helyzetbe, és őket is csak korlátozottan érintette a szabályozás.
„Tavaly egészen jó munkát végeztek abban, hogy mindenki másnál fél másodperccel gyorsabb autót küldtek pályára. A szélcsatorna használatát érintő korlátozás nyilván nem segíti őket, számunkra viszont előnyt jelent. Szóval hosszú távon ez pozitív számunkra.”
„Az utóbbi évek során – a büntetéstől eltekintve – természetesen mi is voltunk ilyen helyzetben. Mivel nyertünk, ezért az utóbbi két szezon során mindenki másnál kevesebb időt tölthettünk a szélcsatornában. Hátrányban lesznek, de elég hatékonyan működnek ahhoz, hogy túlzottan ne vesse vissza őket” – beszélt tapasztalatból Wolff.
Azt senki sem tudja pontosan megjósolni, mekkora hátrányba kerülhet a Red Bull, de az Alpine csapatfőnökeként Otmar Szafnauer viccelődve azt kívánta, kaphattak volna nagyobb büntetést is.
„Nyilván segíteni nem fogja őket. Ez még mindig az egyik legfontosabb fejlesztési terület, de nem tudom, mennyire fogja visszavetni őket. Mivel nem a Red Bullnál vagyok, ezért mindig azt fogom mondani, hogy lehetne nagyobb is a büntetés” – fogalmazott Szafnauer, aki idén az Alpine-nal nem kisebb célt tűzött ki, mint az élmezőny utolérését.