A csapat így a bahreini tesztelés második napján mindössze 98 kört tett meg, ez pedig főleg Russellt hátráltathatja, aki a délután folyamán 28 körig jutott a Mercedes új versenyautójával. Mint kiderült, a brit pilótát egy hidraulikai probléma hátráltatta, ami miatt a gyakorlás utolsó szakaszában nem tudott pályára gurulni.
„Nem volt valami erős napunk” – mondta az istálló pályaműveletekért felelős vezetője, Andrew Shovlin. „Nem volt jó, hogy egy megbízhatósági probléma miatt megálltunk a pályán, és küszködtünk az autó egyensúlyával is a változó körülmények közepette.”
„Folyamatban vannak a vizsgálataink, hogy megértsük, miért volt ilyen kihívásokkal teli ez a nap, miközben a tegnapi meglehetősen simán ment. Ez a munka éjszakába nyúlóan folyik majd, és nem kétséges, hogy reggelig jobban megértjük majd. Érdekes lesz látni, hogy meg tudjuk-e érteni szombatra a teljesítményvesztés okát, és vissza tudjuk-e nyerni az elveszített pályaidőt.”
A csapat ifjú pilótája, Russell természetesen csalódottan nyilatkozott a második tesztnap végén.
„Sajnos volt egy hidraulikai problémánk délután, ami miatt nem tudtunk eleget körözni” – fogalmazott. „Habár nem sikerült teljesítenünk a teljes programot, érdekes dolgokat fedeztünk fel az adatokban a nap folyamán. Ez pozitívum, és tovább folytatjuk az elemzést ma este azzal a céllal, hogy javítsunk a köridőn. Még nem hoztunk ki mindent a W14-esből, és mindenki keményen dolgozik ezen, illetve azon, hogy maximalizáljuk az utolsó tesztnapot.”
Lewis Hamilton délelőtt 72 körig jutott, ám elmondása szerint neki sem volt egyszerű dolga.
„Nehéz délelőtt volt. A forró hőmérsékletek miatt a gumik túlmelegedtek, ahogy az gyakran előfordul Bahreinben” – mondta a hétszeres világbajnok. „Teljesítettük a futástervet, és jó, hogy sok kilométert meg tudtam tenni. Mindenki hihetetlenül keményen dolgozik, fókuszált, és amit csak lehet, felfedezünk a W14-essel kapcsolatban. Rengeteg munka van betervezve az utolsó tesztnapra.”