Fallows 2022-ben távozott az energiaital-gyárosoktól, az Aston Martinnál pedig tavaly áprilisban állhatott munkába – a brit istálló idei versenyautója így már teljes egészében az ő iránymutatásainak megfelelően készült. Az új, AMR23-as kódjelű versenygép meggyőzően szerepelt az előszezoni tesztelés során, a csapat pedig azt reméli, idén sikerül közelebb kerülniük az élmezőnyhöz.
Miután az Aston Martin már tavaly, év közben is egy, a Red Bulléra igencsak hasonlító oldalszekrény-koncepcióval gurult pályára, a csapatot gyakran csúfolták „Zöld Red Bullnak” az F1-es paddockban, Fallows pedig elismeri, természetesen rengeteg mindent megtanult, miközben Adrian Newey oldalán dolgozhatott.
„Azon szerencsések közé tartozom, akik Adrian alatt dolgozhattak, és láthattam a metódusait. Nagyon egyértelmű megközelítése van egy autó tervezéséhez és fejlesztéséhez, különösen a dolgok aerodinamikai oldaláról” – mondta a szakember. „És mindannyian jól ismerjük ezt a ’kompromisszumok nélküli’ megközelítést, ami nagyon ráfókuszál az apró részletekre.”
„Az egyik dolog, amit nagyon élveztem a vele való munka során, hogy nincs benne semmiféle technikai arrogancia, nagyon nyitott arra, hogy elmondják neki az ötleteket és dolgokat, amik nem működtek, vagy, ha vannak jobb elképzelések.”
„Függetlenül attól, hogy honnan erednek ezek a ’Zöld Red Bull-lal’ kapcsolatos vélemények, én egyértelműen igyekszem érvényesíteni a saját munkámat, és a technikai csapat nagy részét arra biztattam, hogy legyenek nyitottak. Még ha nagyon egyértelmű vízióid is vannak arról, hogy hogyan akarod fejleszteni a dolgokat, vagy nagyon okos ötleteid vannak az autóval kapcsolatban, akkor is fontos, hogy technikai szempontból ne legyél arrogáns. Ha valaki javasol valami jobbat, legyél nyitott, függetlenül attól, ki az.”
„Ez az egyik nagyszerű erőssége [Newey-nak], és remélhetőleg ezt valahogy én is tovább tudom vinni.”
Az elmúlt hetekben egyértelművé vált, hogy a mezőny legtöbb csapata hasonló utat választott új autójának tervezése során, mint amellyel a Red Bull tavaly dominálni tudott – Fallows viszont azt mondja, elkerülhetetlen, hogy a versenygépek elkezdenek hasonlítani egymásra.
„Nem igazán szeretnék sokat elidőzni a szabályokon, de van egy bizonyos korlátozás, és elkerülhetetlen, hogy az autók nagyon hasonlóak legyenek” – magyarázta Fallows. „Valójában nagyon apró részletek vannak, mint minden szabályozás esetében, amelyek óriási különbséget jelentenek.”
„Néha ezek a dolgok nem feltétlenül láthatók, szóval azt gondolom, látni fogjuk majd, hogy az autók elkezdenek konvergálódni – nem kérdés, hogy ez mindenféle szabályozás esetében megtörténik. Azt, hogy egy vagy két eltérő tervezés tekintetében konvergálódunk-e a szemmel látható aspektusokat tekintve, majd kiderül.”
„Amit láttunk az elmúlt évben, az az, hogy a csapatok egyik vagy másik nagyon egyértelmű fejlesztési filozófia mentén haladtak, és elkezdték azokat működésre bírni – és valószínűleg ezt folytatni fogják.”