Az Aston Martin kétségkívül a múlt hétvégi szezonnyitó legnagyobb meglepetését szolgáltatta: a csapat idei, AMR23-as kódjelű versenygépe igencsak versenyképes volt, Fernando Alonso két szabadedzésen is a leggyorsabb lett, a vasárnapi versenyen pedig az 5. helyről indulva végül a 3. pozícióban ért célba.
Az Aston Martin idei versenyautója már teljes egészében Dan Fallows technikai igazgató irányítása mellett épült – a szakember az elmúlt években a Red Bullnál tevékenykedett Adrian Newey szárnyai alatt. Fallows tavaly áprilisban látott munkához az Aston Martinnál, és úgy tűnik, érkezése igencsak jól jött a silverstone-i istállónak, mely tavaly csak a 7. helyen zárta a konstruktőri versenyt az F1-ben.
Arra a kérdésre, hogy sajnálja-e, hogy elengedték Fallowst az Aston Martinhoz, Horner így felelt: „Nem, mert csodás csapatunk van. Mindennek fejlődnie kell, semmi sem áll egyhelyben. Azt gondolom, hízelgő látni, hogy az az autó hasonlít a miénkre, szóval nagyszerű volt ott látni hármójukat a dobogón.”
A Red Bull-főnök arról is beszélt, az Aston Martin felfejlődése az ékes bizonyítéka annak, hogy egyáltalán nem lehetetlen bekerülni a topcsapatok közé.
„Úgy gondolom, ez minden csapat felé demonstrálja azt, hogy lehetséges. Nyilvánvalóan jó munkát végeztek a télen, és azt mondják, az utánzás a hízelgés legnagyobb formája – jó látni, hogy a régi autó ennyire jól megy!”
„Véleményem szernt ezen autók működési tartománya nagyon szűkös, és minden csapat a top 3-ben látszólag a saját sémája mentén fejlesztett. Egy csapat alkalmazta a mi megoldásunkat, és előre tudott jutni vele, szóval feltételezem, hogy egy ponton majd konvergálódik a dolog, és ez megtörténhet a szezon közben.”
Honrer szerint a vasárnapi versenyen egyértelműen az Aston Martin autója volt a második leggyorsabb a mezőnyben.
„Nagyon erősnek tűntek a versenyen. Élvezetes volt ott látni Fernandót, és ez ad a 40 pluszosoknak egy kis reményt, hogy van még élet az öregfiúban is. Nagyon jól versenyzett, még mindig versenyképes az Aston pedig egy jó autónak tűnik.”