Prost az 1993-as szezont követően, a Williams világbajnokaként döntött úgy, hogy befejezi aktív pályafutását. A francia versenyző két szezonon át, 1990-ban és 1991-ben a Ferrarinál is versenyzett, ám csupán egy ezüstéremig jutott a patinás olasz istállóval.
A most 68 esztendős ex-versenyző egy interjúban árulta el, visszavonulása után néhány évvel, a ’90-es évek közepén hajlandó lett volna arra, hogy visszatérjen a mezőnybe a Ferrarival. A legendás versenyző egyeztetett is Jean Todttal erről, hogy Michael Schumacher csapattársa lenne, aki 1996-ban szerződött át a Benettontól a Scuderiához.
„Volt egy igazán jó lehetőségem arra, hogy néhány évvel később visszatérjek, akár a Ferrarinál” – mondta az F1 Beyond The Grid című podcastjében, amikor arról kérdezték, fontolgatta-e a visszatérést 1993-as visszavonulása után.
„Az elején tárgyaltam Jeannal, aztán Michael odaszerződött. Volt egy egyeztetésem Jeannal, és azt mondtam: ’Legyünk egyértelműek, ha odamegyek, én leszek a második számú. Megpróbálom segíteni a Ferrarit és Michaelt abban, hogy nyerjen egy bajnokságot’ Mivel egyfajta tiszta hozzáállás lenne, nem akarnék vitát a sajtóban, vagy a médiában, vagy bárhol, Michael az első számú, én a kettes számú. Azért vagyok itt, hogy segítsek.’ Lehetséges lett volna, de nem jött össze.”
Prost azt mondja, nagyon is reálisan látta a helyzetét, tudta, hogy az akkor már kétszeres világbajnok Schumachert nem tudná legyűrni.
„Arról szólt, hogy részese legyek a Ferrari sok-sok éves sikereinek, illetve a kihívásnak. Az emberi oldal sokkal fontosabb, mint gondolnák – számomra ez nagyon fontos. Ha az ember egy csapatnál van, és azt mondja, ’oké, itt vagyok, újra alkalmazottként, és azért vagyok itt, hogy segítsem Jean Todtot, az embereket, és nyilván Michaelt, mivel az nem létezik, hogy versenyezzek Michaellel, miután egy, két, vagy három éve visszavonultam… Viszont tudok segíteni’.”
„Kihívás lett volna, talán őrült nagy kihívás, de nem törtem volna össze. Beszéltünk róla – nem sokáig, de beszéltünk róla. Talán úgy találtuk, hogy túl nehéz volna megvalósítani. Nem emlékszem, kit szerződtettek akkor, de talán jobb, hogy nem csináltuk meg.”
Prost a versenyzés helyett csapatfőnöknek állt, felvásárolta a Ligier csapatát, és megalapított a Prost Grand Prix-t, sikereket azonban nem ért el az F1-ben istállójával.