Hangot emelt a múlt hétvégi Forma-1-es fordulón történt büntetések miatt George Russell, a versenyzők szövetségének (GPDA) elnöke. A legnagyobb port kavart eset Fernando Alonsóhoz köthető, aki a Szaúd-arábiai Nagydíj első köreiben rossz rajtpozíció miatt kapott ötmásodperces büntetést, majd annak hibás letöltése miatt néhány órára a dobogós helyezését is elvették egy tízmásodperces hátrasorolással. Bár ez utóbbi büntetésből az előkelő helyezést megöröklő Russell profitált volna a legtöbbet, a brit pilóta az esetet követően úgy fogalmazott, az Alonsót ért retorziók túl szigorúak voltak.
„Értem, hogy miért hozták ezeket a szabályokat, de némi józan ítélőképességre is szükség van. Kicsit kilógott balra [a rajtrácson], de semmi előnye nem származott belőle, így az öt másodpercet túlzásnak érzem. Aztán ott van a bokszkiállása. Nem tudom, pontosan mi történt, amiért újabb szankcióval illették, de a tízmásodperces büntetést egy ilyen helyzetben extrémnek érzem.”
Alonso rajtpozícióját illetően a felügyelőknek nem volt más lehetőségük, mint ötmásodperces büntetéssel sújtani a pilótát, hiszen a két héttel ezelőtti Bahreini Nagydíjon Esteban Ocont is pontosan ilyen módon szankcionálták ugyanezért a hibáért. Russell az eset kapcsán kihangsúlyozta, mennyire korlátozott a kilátás egy Forma-1-es autóból.
„Nagyon nehéz. Nagyon mélyen ülünk, az első kerekeknek csak a felső 10-12 centimétere látszik, szóval a talajt sem látjuk. Ott vannak a rajtrácson ezek a hosszú, sárga felfestések, de azokat sem látjuk, nem hogy az oldalirányú pozíciónkat meghatározó fehér vonalakat. Nagyon nehéz helyzet, szóval ebben az esetben lehetnének kicsit elnézőbbek.”
A Szaúd-arábiai Nagydíjon a pálya felfestései kétségkívül nagy szerepet kaptak, hiszen az időmérő edzésen több esetben azért töröltek mért kört a felügyelők, mert egyes pilóták olyan vonalakra hajtottak rá, amelyekre nem lett volna szabad. Russell emiatt beszélgetést kezdeményez az FIA-val.
„Ez mindenki számára frusztráló. A hétvége során sok szó esett arról, melyik vonalat lehet, és melyiket nem lehet érinteni, különösen a boksz be- és kijárata környékén. Az időmérő edzésen több autónak azért törölték az idejét, mert a kör végén piros festéket érintettek. Ennek nem sok értelme van, szóval össze kell ülnünk, hogy közös nevezőre jussunk” – tette hozzá Russell.