A királykategóriában 2011 óta a Pirelli szállítja kizárólagosan az abroncsokat a Forma-1 csapatainak, utoljára pedig 2006-ban fordult elő, hogy egynél több gumiszállítója volt az F1-nek, akkor a Bridgestone és a Michelin dolgozott a száguldó cirkuszban. A Pirelli jelenlegi szerződése 2024 végéig szól, az olasz gumigyártó pedig feltehetően megpályázza majd a következő időszakot is – az FIA viszont tendert írt ki, így várja más gyártók jelentkezését is.
Az új megállapodás 2025-ben lép majd érvénybe, és legalább három szezonra szól majd – egy opcióval a 2028-as idényre. Maguk a gumik egyébként méreteiket tekintve változatlanok lesznek majd – a 18 colos abroncsokat tavaly vezették be az F1-ben. Azt viszont a szövetség is kiemelte, hogy a gumigyártónak a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt kell fordítania, hiszen a Forma-1-ben 2030-ra szeretnék elérni a teljes karbonsemlegességet.
Az új, 2025-ban érvénybe lépő megállapodás a Forma-1 mellett kiterjed a Forma-2-re és a Forma-3-ra is.