A Red Bull tulajdonában lévő faenzai istálló nem a várakozásoknak megfelelően teljesített a tavalyi szezonban, ráadásul idén is eddig pont nélkül áll a tabellán, ami kétségkívül nem tölti el elégedettséggel az energiaital-gyárosokat. A faenzaia csapat jövőjével kapcsolatban ráadásul már a Red Bull-tulajdonos, Dietrich Mateschitz halála után is számos pletykáka látott napvilágot, az év elején pedig Franz Tost csapatfőnöknek hivatalos közleményben kellett megcáfolnia a csapat eladásával kapcsolatos sajtóértesüléseket.
A Red Bull még 2006-ban vásárolta fel a Minardi F1-es alakulatát, hogy Toro Rosso néven elindítsa „B-csapatát” a száguldó cirkuszban, amit aztán 2020-ban átneveztek AlphaTaurira. Az istálló azóta egy 7., egy 6. és egy 9. helyet szerzett a konstruktőri versenyben, a csapatot irányító Tost pedig egy hete, Dzsiddában nyilvánosan kritizálta a csapat mérnökeit, amiért nem lett eléggé versenyképes az idei autó sem.
Mateschitz halála után Oliver Mintzlaff vette át a felelősséget a Red Bull háza táján, Helmut Marko pedig elárulta, voltak egyeztetések házon belül a kiscsapat jövőjéről, ám azt határozottan kijelentette, hogy az AlphaTauri nem eladó.
„Nem, az AlphaTauri nem eladó. Házon belül mindenesetre voltak megfontolások. Ami nem tölt el elégedettséggel bennünket, hogy az AlphaTauri többe kerül, mint a Red Bull. Szóval mit is tehetnénk?” – mondta az osztrák szakember.
„Átstrukturáljuk? Maradunk Olaszországban? Egy részét Angliába költöztetjük a csapatnak, vagy teljesen? Eladjuk az egészet? Ezek voltak az opciók, amikor az új menedzsment megérkezett – minden lehetőséget végigrágtunk.”
„De szükségünk van egy második csapatra – ilyen egyszerű. Főleg a Red Bull Powertrains miatt – annak működnie kell. Nagyon jó szakembereink vannak ott, a legjobbak. Viszont a gyakorlatban is bizonyítanunk kell, hogy a dolgok kontroll alatt vannak.”
Marko szerint egyértelmű, hogy jobb infrastruktúrára lenne szüksége az istállónak, bár a motortéma nem kérdés, hiszen az AlphaTauri is a Red Bull Powertrains által gyártott, a Forddal partnerségben készülő erőforrásokat használja majd 2026-tól. Nem kizárt viszont, hogy a csapatot átnevezik majd.
„Olyasvalami ez, amit fontolgatunk. Logikus lehet. Az AlphaTauri márkajelzés némileg vissza van fogva, mert tulajdonképpen csak néhány országban árulják a termékeket azok közül, ahol versenyzünk. Csak három-négy országról beszélünk.”
„A feladat egyszerű. Több pénzt kell behozni, és javítani kell az eredményeket.”
Arra a kérdésre, hogy ezt mégis hogyan lehetne megvalósítani, Marko a RacingNews365.com című lap kérdésére nem zárta ki, hogy megállapodnak egy névadó támogatóval, mint ahogy az a Red Bull Racing esetében történt az Oracle révén.