A brit pilóta még a Szaúd-Arábiai Nagydíj alkalmával beszélt arról, van valami, ami miatt különösen nehezen boldogul a csapat W14-es kódjelű versenyautójával. Dzsidábban azt mondta, elég kényelmetlen vezetnie emiatt, ennél többet azonban akkor még nem árult el.
A Mercedes versenyzője viszont az Ausztrál Nagydíj helyszínén, Melbourne-ben kifejtette, egész pontosan arról van szó, hogy a csapat autójában nagyon szokatlan módon helyezték el a mérnökök az ülést – emiatt pedig egyszerűen nem érzi magát kényelmesen autójában.
„Mi közelebb ülünk az első kerekekhez, mint az összes többi versenyző. A cockpitünk túl közel van az elejéhez” – fogalmazott a Mercedes versenyzője. „Ha az ember vezet, úgy érzi, mintha az első kerekeken ülne, ami a legrosszabb érzés, amikor vezeted az autót.”
„Egy otthoni autó esetében, ha beraknánk a kerekeket közvetlenül a lábaid alá, te sem örülnél, ha egy körforgalomhoz érnél! Ez lényegében megváltoztatja az autó attitűdjét, és azt, ahogy érzékeled a mozgását. Ezért nehezebb kiszámítani ahhoz képest, mintha hátrébb ülnél, és közelebb lennél az autó közepéhez. Olyasvalami ez, amivel nagyon küszködtem.”
Amikor a The Race című lap arról kérdezte Hamiltont, hogy a Mercedes azért tartotta-e meg ezt a megoldást, mert a csapat szerint hozzájárul ahhoz, hogy gyorsabbá tegyék az autót, a brit így felelt: „Igen, figyeltem a csapatra, és ez volt az az irány, amelyről azt mondták, hogy választanunk kellene. Ha tudtam volna, hogy ilyen érzéseim lesznek benne, ez nem történt volna meg. És ennek változnia kell a jövőben, ez 100 százalék.”
Hamilton hozzátette, a Mercedes épp „az ellenkezőjét csinálta annak, amit mi szeretnénk”, a csapat pedig továbbra is küszködik az aerodinamikai hatékonysággal. A brit pilóta szerint a Mercedes aerodinamikai karakterisztikája „túlságosan előre” összpontosul ahelyett, hogy stabil lenne a hátulja a kanyarbejáratokon.
„Nagyon erős az autó eleje, a hátulja viszont nem annyira, mint reméltük” – mondta, amikor arra kérték, vesse össze az idei autót a Mercedes tavalyi, W13-as modelljével. „Ha a Red Bullokat nézzük, azért tudnak olyan hamar a gázra lépni, és akkora sebességet átvinni a kanyarokon, mert sokkal erősebb az autójuk hátulja.”