Azt követően, hogy az egy hónappal ezelőtti Ausztrál Nagydíjon három alkalommal is meg kellett szakítani a versenyt piros zászlókkal, a Forma-1 csapatai egyeztetésekbe kezdtek a procedúrákkal kapcsolatban. Ennek legfőbb kiváltó oka az volt, hogy a második újraindítást követően tömegbaleset történt az 1-es kanyarban, és több versenyző is a hideg abroncsokra panaszkodott.
Úgy tudni, a péntek este, Bakuban megtartott versenyzői értekezleten Fernando Alonso javasolta, hogy változtassanak a procedúrán, hogy a pilóták jobban fel tudjanak készülni az állórajtokra.
Végül döntés született arról, hogy a piros zászlós versenymegszakításokat követően a biztonsági autó fél perccel hamarabb hagyja majd el a bokszutcát, mint a mezőny, így a felvezető körben az élen álló versenyző diktálhatja a tempót.
„A procedúra azt jelenti, hogy a biztonsági autó elhagyja a bokszutcát, és azonnal lekapcsolja jelzőfényeit, szóval, amikor a mezőny 30 másodperccel később elindul, a tempót az élen álló autó diktálja majd a rajtrácsra vezető körben” – erősítette me gaz FIA szóvivője.
„Ennek a módosított procedúrának köszönhetően a versenyzők hatékonyabban tudják menedzselni a gumihőmérsékletet egy állórajt előtt.”
Az új procedúrát már Bakuban alkalmazza az FIA, a szövetség azonban további egyeztetéseket folytat majd a kérdésben, hogy még jobban javítani tudjanak rajta a jövőben.