A brit pilóta többször beszélt már arról a szezon során, egész egyszerűen nem érzi kényelmesen magát a csapat W14-es kódjelű versenyautójában, Ausztráliában pedig részletesen elárulta, pontosan mi is a problémája. Kiderült, a csapat úgy alakította ki idei autóját, hogy a korábbi versenygépekhez képest a pilóták valamivel előrébb ülnek – ez pedig kényelmetlenséget okoz a hétszeres világbajnoknak.
„Vezetés közben olyan, mintha az első kerekeken ülnél, ami az egyik legrosszabb érzés, miközben vezeted az autót” – mondta a brit pilóta. „Ha vezetnétek hazafelé, és a lábaitok alá húznák a kerekeket, nem lennétek túl boldogok, miközben odaértek egy körforgalomhoz!.”
„Megváltoztatja a dolog az autó attitűdjét, illetve azt, ahogy érzékeled a mozgását, ezért nehezebb kiszámítani, mintha hátrébb ülnék, közelebb az autó közepéhez. Olyasvalami ez, amivel igazán küszködöm.”
Bár Lewis Hamiltonnak nincs még érvényes szerződése 2024-re, a felek hajlanak a folytatásra – Toto Wolff csapatfőnök pedig elárulta, a hétszeres világbajnok miatt változtatni fognak az üléspozíción a következő idényre. A szakember ugyanakkor azt is elárulta, nem gondolja azt, hogy ez valóban olyan komoly gondot okoz.
„Mérnöki szempontból nem gondoljuk azt, hogy ez komoly probléma, de csak azért, hogy kivegyük az egyenletből, változtatni fogunk a pozíción, hogy optimalizáljuk az autót, és megbizonyosodjunk arról, a versenyző jó helyen ül” – idézi Wolff szavait a RacingNews365.com című internetes portál.
„George-nak [Russell] nincs problémája az üléspozícióval, de Lewis számára ez fontos, szóval kompromisszumot fogunk találni.”