Tost azóta irányítja a faenzai kiscsapatot, hogy a Red Bull 2005-ben felvásárolta a Minardit, és megalapította annak utódját, a Toro Rossót, mely ma már AlphaTauri néven vesz részt a királykategória küzdelmeiben. A kiscsapat tulajdonképpen mindig a Red Bull nevelőegyesületeként funkcionált, számos versenyző bontogatta itt szárnyait, köztük Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, vagy éppen Carlos Sainz.
A csapatfőnöki pozícióból 18 év után távozik majd Franz Tost, az ő helyére Laurent Mekies érkezik a Ferraritól. Az osztrák szakember irányítása mellett az istálló két futamot tudott nyerni: 2008-ban Sebastian Vettellel nyerték meg az Olasz Nagydíjat, 2020-ban pedig Pierre Gaslyval diadalmaskodtak – szintén Monzában.
Tost azt mondja, nagyon bízik abban, hogy az AlphaTauri sikeres lesz a jövőben – ám ahhoz, hogy versenyeket nyerjenek, tapasztalt pilótára lesz szükségük.
„Remélem, hogy a jövőben a csapat versenyeket fog nyerni” – mondta a szakember az F1 Nation podcastben. „Fiatal versenyzőkkel dolgozunk, és ha visszatekintünk, olykor előfordult, hogy két új pilótánk volt egy adott idényre. De újoncokkal nem tudsz versenyt nyerni.”
„Ha a mostani rajtrácsot nézzük, az első négy csapat nagyon erős technikai szempontból, ugyanakkor viszont a versenyzők tekintetében is. Egy újonc nem tud megérkezni, és győzni ellenük.”
„Emlékszem, amikor Sebastian Vettel nálunk versenyzett, később futamokat tudott nyerni, és bajnoki címeket. De neki is szüksége volt pár évre, hogy megvesse a lábát az F1-ben. Ugyanez igaz Max Verstappenre is.”
„Én mindig azt mondom, egy versenyzőnek három évre van szüksége, mire megérti, mi folyik az F1-ben. Hogy miért? Az első év csak úgy elrepül, a versenyzők megérkeznek a pálya, és minden új számukra, még ha korábban versenyeztek is F2-es vagy F3-as autókkal. Az újoncok gyakran elkövetik azt a hibát, hogy túlvezetik az autót, azt gondolják, ’most jön az időmérő, később kell fékeznem, keményebben kell nyomnom’, és aztán persze jönnek a hibák.”
„A második évben már egy kicsit jobban megismernek mindent, a harmadik évben pedig elkezdik megérteni, mit csinálnak a gumik, mi történik az aerodinamikával, hogyan tudnak változtatni rajtuk, és mit kell változtatniuk ahhoz, hogy jobbá tegyék az autót. És aztán a harmadik év második felében, illetve a negyedik évben már készen kell állniuk a győzelemre, vagy arra, hogy a többiek ellen harcoljanak.”