A Ferrari Miamiban egy vadonatúj padlólemezzel gurult pályára múlt hétvégén, melynek célja az volt, hogy a versenyzők egy jóval kezesebb autót kapjanak a folytatásra. A célt viszont nem sikerült elérnie a csapatnak, Leclerc ugyanis kétszer is összetörte autóját, a versenyt pedig végül egy 5. és egy 7. hellyel zárta a patinás istálló.
Bár a versenyzők a pénteki szabadedzések után még arról számoltak be, az SF-23-as kevésbé viselkedik idegesen, a verseny után Carlos Sainz és Charles Leclerc is azt mondta, autójuk rendkívül kiszámíthatatlanul viselkedett. A Ferrari vezető mérnöke, Jock Clear szerint pedig pontosan ez az a tulajdonság, amitől mihamarabb meg kell szabadulniuk.
„Mindig a beállítások és az aerodinamikai karakterisztikájáról van szó. A tél folyamán az új aerodinamikai csomaggal eltartott egy darabig, míg megtaláltuk a megfelelő beállításokat” – mondta a szakember.
„Ez a padló hozzájárul ahhoz, hogy az autó jobb működési tartományba kerüljön, mivel a versenyzők korábban arról számoltak be, hogy idegesen viselkedik. Meg kell szabadulnunk ettől az idegességtől. Jelenleg talán erre fókuszálunk a legjobban, hogy egy kicsit jóindulatúbbá tegyük az autót, hogy a versenyzőknek egy kicsit több önbizalmuk lehessen.”
A Ferrari csapata a jövő hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjra, valamint a Spanyol Nagydíjra is több újítással készül, Szaúd-Arábiában pedig egy újragondolt első szárny, valamint módosított padlólemez került fel az SF-23-asokra még hetekkel ezelőtt. Clear kifejtette, manapság a Forma-1-ben rendkívül fontos az, hogy a padlólemez miképp lép interakcióba a hátsó szárnnyal, valamint az abroncsokkal, ezt pedig csak fokozta az, hogy 2023-ra 15 mm-rel megemelték a padlóélek magasságát.
„A padlólemez talajhoz viszonyított magassága óriási hatással van az egész leszorítóerő-csomagra. Rengeteg leszorítóerő generálódik a padlólemezen és a hátsó szárnyon, és ezek össze vannak kapcsolódva. Szóval ez az a terület, amelyre a legtöbb csapat fejlesztési programja koncentrálódik. A közvetlenül a hátsó kerekek előtti területre, ahol kontrolláljuk az áramlatokat, hogy azok vagy a kerekek belső, vagy külső felén áramoljanak tovább, a diffúzor területére.”
„A változások meglehetősen finomak, aerodinamikai értelemben viszont elég erőteljesek. Ez pedig csak egy válasz azokra a visszajelzésekre, melyeket a versenyzőktől kaptunk az első négy verseny során, melyeken az autó eléggé hiányos volt.”
„Lehet mozgatni a levegőt, így a versenyzők következetesebb egyensúlyt kaphatnak a közepesen gyors, a gyors és a lassú kanyarokban, mint ahogy a féktávokon, a kanyarbejáratokon és a kijáratokon. Ezeken a területeken a padlólemez sokat mozog, és megpróbálhatjuk egy kicsit jóindulatúbbá tenni az autót. Ez pedig kiszámíthatóbbá teszi a versenyzők számára.”