A száguldó cirkuszban jelenleg V6-os hibrid erőforrásokat használnak a csapatok, utoljára 2006-ban dolgoztak V10-es motorok a versenyautókban, mielőtt a királykategória V8-as aggregátokra váltott, melyeket egészen 2013-ig használtak az F1-ben.
2026-ban újra megváltoznak a Forma-1 szabályai, és 100 százalékban fenntartható üzemanyagokat használnak majd, a sportág célja ugyanis az, hogy 2030-ra teljesen karbonsemlegessé váljon.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Honda visszatérése is azt bizonyítja, hogy a belső égésű motoroknak még van jövője az F1-ben, a japánok ugyanis 2020-ban még azért döntöttek a sportágból való távozás mellett, mert az elektromos technológiára akarták helyezni a hangsúlyt.
„Számomra ez azt demonstrálja, hogy a belső égésű motorok még nem haltak meg. Van még élet a belső égésben, mert nyilvánvaló, hogy amikor ők kiszálltak, azt az elektronizáció miatt tették meg” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, hogy talán a fenntartható üzemanyagok, a zéró emisszió, és a Forma-1 által választott 2026-os út miatt a belső égésű technológia újra releváns lett számukra, miközben korábban ez nagyon is lekerült a napirendjükről. Szóval ki tudja? Talán visszatérünk majd az olyan V8-asokhoz és V10-esekhez, melyek teljes mértékben fenntarthatók. Nem lenne fantasztikus?”