A múlt hétvégi Monacói Nagydíjon nemcsak a Mercedes W14-ese, hanem a Red Bull idei versenyautója is közszemlére került, miután Sergio Perez időmérős balesete után az RB19-est daru segítségével emelték ki a pályáról. Az incidens lehetőséget biztosított a riválisoknak arra, hogy alaposan szemügyre vegyék az osztrák istálló versenyautójának padlólemezét, és bár a Red Bullnál nem tartanak attól, hogy az így elkészült fotók túlzottan hasznosak lesznek az ellenfeleknek, a Mercedesnél bizonyos alaposan ráfeküdtek a fotók kielemzésére.
„Természetesen az ilyen mindig nagy érdeklődést vált ki” – mondta James Allison technikai igazgató. „Sokat sürgölődünk a csapat operatőreivel, nemcsak a TV-közvetítés felvételeire támaszkodunk, azok elég alacsony felbontásúak, és nem elég jó minőségűek. A fotósokat a pálya stratégiai részeire pozícionáljuk, ahol valószínűbb, hogy a daruk szerephez jutnak, ahol aztán vadul kattintgatnak.”
„Ezután a levelezőrendszerünk megtelik más autók nagy felbontású képeivel. Sajnos a mi autóinkat is a mennyekig emelték ezen a hétvégén, és bőven kaptak az ellenfeleink is fotókat róla.”
„De igen, szép mennyiségű fotónk van a Red Bullról, és ez mindig remek dolog az aerodinamikusaink számára, hogy megnézzük, ki tudunk-e emelni olyan részleteket, melyek érdekesek lehetnek a folyamatban lévő tesztprogramjaink számára.”