Frederic Vasseur idén év elején óriási feladatot vállalt magára, amikor beleegyezett, hogy ő veszi át Mattia Binottótól a Ferrari Forma-1-es csapatfőnökének szerepét. Öt hónappal később a francia mérnök és menedzser elárulta, vezetőként leginkább azzal gyűlik meg a baja, hogy pontosan meghatározza, mi számít hibának. Ezzel az elsőre bagatellnek tűnő kérdéssel a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon is szembesült, amikor szombaton Charles Leclerc feltartás miatt háromhelyes rajtbüntetést kapott, vasárnap pedig Carlos Sainz az alkalmazott stratégia miatt panaszkodott a csapatra.
„Munkám legfontosabb és legnehezebb része azt meghatározni, mi számít hibának és mi nem. A versenystratégiánkat illetően felmerült néhány panasz, de a stratégia nem volt hibás. Sainz első kiállásával [Lewis] Hamilton ellen védekeztünk, ami szerintem jó döntés volt. Carlosszal beszéltem erről, és egyetértettünk.”
„A második eset a futam végi döntés volt. Két lehetőséggel néztünk szembe. Könnyebb volt a konzervatív utat választani, korán a bokszba hajtani és a negyedik-ötödik pozícióért harcolni. Ez nem stratégiai kérdés, hanem a kockázat mérlegelése. Semmi köze a hibákhoz” – szögezte le a csapatvezető.
Vasseur azzal azonban egyetért, hogy a Charles Leclerc szombati esetéből – amikor figyelmetlenség miatt Lando Norris majdnem felöklelte őt az alagútban -, tanulniuk kell.
„Az igazi hibát szombaton követtük el. Nemcsak a kommunikáción, hanem valószínűleg a koncentráción is múlt. A mérnökök közötti kommunikációt valószínűleg meg kell erősítenünk, két ember azonban nem beszélhet az autóval, az rémálom lenne. Az én dolgom az, hogy döntést hozzak, amint meggyőződtem arról, hogy valahol hiányt szenvedünk. De ez még mindig a folyamat egy korai szakasza. Szombaton azonban nyilvánvaló hibát vétettünk” – ismerte el Vasseur.