A sportot irányító testület még az év korábbi szakaszában írta ki a tendert, a gyártók pedig május 15-ig adhatták be pályázatukat. Az FIA most kiértékeli a benyújtott dokumentumokat, mielőtt június 16-án jóváhagyja azokat. Ezt követően az esélyes pályázók a következő körben már az F1 kereskedelmi jogainak birtokosaival is egyeztethetnek.
A legutóbbi gumitender a 2020 és 2023 közötti időszakra vonatkozott, a Pirelli „ellenfele” akkor a dél-koreai Hankook volt. A Forma-1 jelenlegi gumigyártójának szerződését aztán 2024 végéig meghosszabbították az új technikai szabályok bevezetésének csúszása miatt.
Bár az FIA hivatalosan nem erősítette meg, úgy tudni, a mostani tenderben sem egyedül a Pirelli pályázott, hanem ezúttal állítólag a Bridgestestone is. A japán gyártó legutóbb 1997 és 2010 között volt aktív gumiszállító az F1-ben – 2007-től egyedüliként.
Az egyébként kizárható, hogy 2025-től két gumiszállító legyen a Forma-1-ben, az FIA ugyanis kizárólagos szerződést kínál a hároméves időszakra.