Vannak jelek, hogy a Forma-1 vissza akar térni Németországba - F1VILÁG.HU

Vannak jelek, hogy a Forma-1 vissza akar térni Németországba

HIRDETÉS
Szeretne visszatérni a Forma-1 Németországba, legalábbis vannak jelei ennek – erről beszélt nemrég egy interjúban a Hockenheimring első embere, Jorn Teske.
Pirelli, Hockenheim

Németországba utoljára még a koronavírus-járvány idején, 2020-ban látogatott el az F1 mezőnye, akkor a Nürburgringen rendeztek versenyt Eifel Nagydíj néven – azt megelőzően pedig, 2019-ben a Hockenheiring fogadta a száguldó cirkuszt.

A két versenypálya viszont egész egyszerűen nem engedheti meg magának azt, hogy minden évben F1-es versenyt rendezzen, így többször felmerült már, hogy valamely helyszín évenkénti rotációban, egy másik futammal váltakozva tartson királykategóriás futamot.

„Természetesen kár, hogy valahogy leeresztett a lufi Németországban. Manapság az autók alapvetően ördögiek Németországban, mintsem nemzetünk büszkeségei – a klímaváltozás miatt. Ez pedig árt a motorsportnak is” – mondta Nico Hülkenberg a német Sport1 televíziónak. „És ha azt nézzük, milyen nagy ez a cirkusz, egyértelmű, hogy nem fog egyik napról a másikra megváltozni. De igen, a Forma-1-nek aktínak kell lennie ebben a tekintetben.”

A Hockenheimring vezetője, Jorn Teske viszont úgy látja, az F1 igenis szeretné feléleszteni a Német Nagydíjat.

„A nyomás nagyszerű a Német Nagydíjjal kapcsolatban, szóval a Forma-1 megkeresett bennünket, és szeretnének beszélni velünk” – mondta a szakember. „Vannak jelek a sorozat részéről, hogy a jövőben elképzelhető a dolog. De ezek csak jelek – se több, se kevesebb.”

Testke szerint a fő problémát jelenleg az okozza, hogy a jelenlegi üzleti modellben Hockenheim még akkor is veszteségesen rendezne futamot, ha teltházzal várná az F1-et.

„Ezért van szükség partnerekre, akik hajlandóak elosztani a rizikót a vállakon. Az nem lehet, hogy minden résztvevő pénzt a keresni a Forma-1-ben a versenypályát kivéve.”

A szakember azt ugyanakkor elismeri, Németországon belül mindenféle támogatás „elhalványult” a politika szereplőinek körében.

„Ez bosszant, mert egy Forma-1-es hétvége óriási értéket is teremt” – fogalmazott, majd hozzátette, az Audi 2026-os érkezése nagy segítség lehet: „Ez élénkítheti a vitát.”

Hirdetés

A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali nemrég beszélt arról, a céljuk az, hogy a következő években is egy 24 nagydíjból álló programot rakjanak össze. Miközben globális szinten óriási az érdeklődés a Forma-1-es versenyrendezés iránt, a száguldó cirkusz vezetősége igyekszik nagy hangsúlyt fektetni a tradicionális versenyhelyszínekre is. Az F1-főnök viszont rámutatott, a jól ismert pályáknak is tenniük kell azért, hogy a királykategória versenynaptárában maradjanak.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Vannak jelek, hogy a Forma-1 vissza akar térni Németországba
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!