Németországba utoljára még a koronavírus-járvány idején, 2020-ban látogatott el az F1 mezőnye, akkor a Nürburgringen rendeztek versenyt Eifel Nagydíj néven – azt megelőzően pedig, 2019-ben a Hockenheiring fogadta a száguldó cirkuszt.
A két versenypálya viszont egész egyszerűen nem engedheti meg magának azt, hogy minden évben F1-es versenyt rendezzen, így többször felmerült már, hogy valamely helyszín évenkénti rotációban, egy másik futammal váltakozva tartson királykategóriás futamot.
„Természetesen kár, hogy valahogy leeresztett a lufi Németországban. Manapság az autók alapvetően ördögiek Németországban, mintsem nemzetünk büszkeségei – a klímaváltozás miatt. Ez pedig árt a motorsportnak is” – mondta Nico Hülkenberg a német Sport1 televíziónak. „És ha azt nézzük, milyen nagy ez a cirkusz, egyértelmű, hogy nem fog egyik napról a másikra megváltozni. De igen, a Forma-1-nek aktínak kell lennie ebben a tekintetben.”
A Hockenheimring vezetője, Jorn Teske viszont úgy látja, az F1 igenis szeretné feléleszteni a Német Nagydíjat.
„A nyomás nagyszerű a Német Nagydíjjal kapcsolatban, szóval a Forma-1 megkeresett bennünket, és szeretnének beszélni velünk” – mondta a szakember. „Vannak jelek a sorozat részéről, hogy a jövőben elképzelhető a dolog. De ezek csak jelek – se több, se kevesebb.”
Testke szerint a fő problémát jelenleg az okozza, hogy a jelenlegi üzleti modellben Hockenheim még akkor is veszteségesen rendezne futamot, ha teltházzal várná az F1-et.
„Ezért van szükség partnerekre, akik hajlandóak elosztani a rizikót a vállakon. Az nem lehet, hogy minden résztvevő pénzt a keresni a Forma-1-ben a versenypályát kivéve.”
A szakember azt ugyanakkor elismeri, Németországon belül mindenféle támogatás „elhalványult” a politika szereplőinek körében.
„Ez bosszant, mert egy Forma-1-es hétvége óriási értéket is teremt” – fogalmazott, majd hozzátette, az Audi 2026-os érkezése nagy segítség lehet: „Ez élénkítheti a vitát.”
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali nemrég beszélt arról, a céljuk az, hogy a következő években is egy 24 nagydíjból álló programot rakjanak össze. Miközben globális szinten óriási az érdeklődés a Forma-1-es versenyrendezés iránt, a száguldó cirkusz vezetősége igyekszik nagy hangsúlyt fektetni a tradicionális versenyhelyszínekre is. Az F1-főnök viszont rámutatott, a jól ismert pályáknak is tenniük kell azért, hogy a királykategória versenynaptárában maradjanak.