A pole pozícióból idén 7. alkalommal a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen rajtolhatott, a holland mögött pedig az időmérőn parádézó McLarenek várhatták a rajtot Lando Norris – Oscar Piastri sorrendben. Őket a két Ferrari, majd a két Mercedes követte, míg a kvalifikáción ugyancsak remeklő Alex Albon a 8. pozícióból indulhatott a Williamsszel. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso ezúttal csak a 9. rajtkockát foglalta el, míg a másik Red Bull-lal Sergio Perez csak a 15. helyről vágott neki az 52 körös száguldásnak. A top 10-ből csak George Russell rajtolt a lágy keverékű abroncsokkal, a többiek a közepes keverékű abroncsokkal vágtak neki a futamnak.
A RAJT
A McLarenek remekül kapták el a rajtot, Norris el is tudott menni Verstappen mellett, és Piastri is megpróbálkozott az előzéssel, az ő támadásait azonban visszaverte a címvédő. Russell elment Sainz mellett, Lewis Hamilton pedig szintén pozíciót veszített a rajtnál, és Albon is visszaesett a 10. helyre. Verstappen folyamatosan támadóközelségben maradt Norris mögött, az 5. körben pedig meg is támadta a McLaren versenyzőjét, és el is tudott menni mellette.
Bár a McLarenek jó darabig tartották a lépést Verstappennel, a holland végül jó néhány másodpercre el tudott lépni Norriséktól. Az élmezőnyben Charles Leclerc kezdte meg a kerékcserék sorát a 18. körben: a monacói versenyző autóján kemény keverékű gumikra cserélték a közepes gumikat. A monacói versenyző csak a 12. helyre jött vissza. A 26. körben Sainz is megérkezett a bokszba, felkerültek a kemény keverékű gumik a másik Ferrarira is. A 28. körben George Russell is a bokszba hajtott, ő a lágyakkal rajtolt, és a második etapra a közepes keverékű abroncsokat kapta. Egy körrel később jött Piastri is a McLarennel, az ausztrál újonc autójára a kemény keverékű gumikat szerelték fel. A verseny 32. körében Russell érkezett meg Leclerc mögé, és viszonylag könnyen el is ment a Ferrari versenyzője mellett, kihasználva a frissebb abroncsok előnyeit.
SAFETY CAR
A 33. körben Kevin Magnussen alatt állt meg a Haas versenyautója motorhiba miatt, így a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe. Ezt kihasználva Leclerc újra érkezett a bokszba, megkapta a közepes keverékű gumikat, nem sokkal később pedig a biztonsági autót is beküldték Magnussen incidense miatt. Verstappen, Hamilton és Alonso a lágy keverékű gumikat kapta a hajrára, a két McLarenre viszont a kemény keverékű gumikat szerelték fel. Emiatt Norris meglehetősen dühös is volt csapatára.
A verseny a 39. körben körben folytatódott, Verstappen pedig a lágy keverékű gumikkal könnyedén megőrizte az 1. helyet Norrisszal szemben. Hamilton a lágyakkal keményen támadta a mclarenest, a brit azonban visszaverte a támadást.
A 44. körben Sergio Perez indított támadást Carlos Sainz ellen, a mexikói egy határozott manőverrel el is ment a spanyol mellett, feljött a 7. helyre. Ezt kihasználva Alex Albon, sőt, Charles Leclerc is meg tudta előzni a Ferrari versenyzőjét, aki így néhány kanyaron belül három pozíciót is veszített, és visszaesett a 10. helyre.
VERSTAPPEN GYŐZ, NORRIS DOBOGÓN!
Bár a futam hajrájában Norris a kemény keverékű gumikkal sem szakadt le túlzottan, Verstappen végül viszonylag simán győzött Silverstone-ban, Hamilton pedig kénytelen volt beérni a dobogó legalsó fokával hazai közönsége előtt. A 4. helyen Oscar Piastri futott be a másik McLarennel, megelőzve George Russellt, Sergio Perezt és Fernando Alonsót. A további pontszerzők: Albon, Leclerc és Sainz.
Győzelmének köszönhetően Verstappen 99 pontra növelte az előnyét a tabellán Sergio Perezzel szemben, a McLaren pedig sok értékes pontot gyűjtött, és megelőzte az Alpine-t a tabellán, így az ötödik pozícióban állnak a wokingiak. A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik a Magyar Nagydíjjal.
A Brit Nagydíj végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Csapat | Körök | Kül. |
---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 52 | 1:25:16.938 |
2 | 4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 52 | +3.798s |
3 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 52 | +6.783s |
4 | 81 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 52 | +7.776s |
5 | 63 | George Russell | MERCEDES | 52 | +11.206s |
6 | 11 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 52 | +12.882s |
7 | 14 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 52 | +17.193s |
8 | 23 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 52 | +17.878s |
9 | 16 | Charles Leclerc | FERRARI | 52 | +18.689s |
10 | 55 | Carlos Sainz | FERRARI | 52 | +19.448s |
11 | 2 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 52 | +23.632s |
12 | 77 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 52 | +25.830s |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 52 | +26.663s |
14 | 18 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 52 | +27.483s |
15 | 24 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 52 | +29.820s |
16 | 22 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 52 | +31.225s |
17 | 21 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 52 | +33.128s |
18 | 10 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 46 | DNF |
NC | 20 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 31 | DNF |
NC | 31 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 9 | DNF |